Nieruchomość na wynajem












Szczegóły oferty
Województwo | pomorskie |
Powiat | Sopot |
Gmina | Sopot |
Adres | 81-743 Sopot, 3 Maja |
Powierzchnia | 917,36 m2 |
Typ postępowania | Przetarg z opcją aukcji |
Cena wywoławcza | 45 000,00 zł |
Powierzchnia gruntu | 3371,05 m2 |
Typ nieruchomości | Lokale użytkowe - poza dworcem |
Przeznaczenie | Handlowo - usługowe |
Opis oferty
Nieruchomość składa się z:
- budynku biurowego w zabudowie zwartej z budynkiem ekspedycji, dwukondygnacyjny, niepodpiwniczony wykonany w technologii tradycyjnej, murowany. Budynek posiada niezależne CO (wspólne dla budynku biurowego i ekspedycji). Do budynku prowadzi wejście główne oraz wejścia dodatkowe. Powierzchnia użytkowa budynku 519,07 m2.
- budynek ekspedycji w zabudowie zwartej z budynkiem biurowym, dwukondygnacyjny, podpiwniczony wykonany w technologii tradycyjnej, murowany. Budynek posiada niezależne CO (wspólne dla budynku biurowego i ekspedycji). Do budynku prowadzi wejście od szczytu budynku. Powierzchnia użytkowa budynku 398,29 m2.
- Budynek garażu, wolnostojący, jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony wykonany w technologii tradycyjnej, murowany. Budynek dwustanowiskowy z niezależnymi wjazdami Powierzchnia użytkowa budynku 38,00 m2.
Lokal wyposażony jest we wszystkie niezbędne media: prąd, woda, ogrzewanie. Oprócz pomieszczeń typowo biurowych posiada świetną przestrzeń socjalną dla pracowników oraz łazienki, pomieszczenia są jasne z dużymi oknami. Istnieje możliwość własnej , dowolnej aranżacji. Budynek nadaje się do każdego rodzaju działalności. Idealny na placówkę edukacyjną, doskonały na centrum szkoleniowe, potencjał na przestrzeń coworkingową, idealny pod usługi, możliwość adaptacji na biuro, kancelarię, pracownię projektową a nawet hostel.
Teren ogrodzony z dużym parkingiem .
W celu poznania szczegółów zapraszamy do kontaktu z osobą prowadzącą. Niniejszy materiał nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz. U. 2024, poz. 1061 z poźn. zm.)
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), zwanego dalej RODO informujemy, że w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych jako Oferenta/uczestnika przetargu, osób fizycznych wskazanych do Pani/Pana
reprezentacji oraz danych osobowych osób związanych, w szczególności pracowników,
pełnomocników, członków zarządu, wspólników, współpracowników, a także innych osób fizycznych:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Spółka „Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna” z siedzibą przy Al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa (dalej „PKP S.A.”);
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w PKP S.A.: iod@pkp.pl, www.pkp.pl/RODO;
3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu udokumentowania odbytych negocjacji oraz
ewentualnego podpisania umowy najmu lub dzierżawy z PKP S.A.;
4. Podstawą prawną przetwarzania danych jest obowiązek prawny ciążący na PKP S.A. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji i restrukturyzacji Przedsiębiorstwa Państwowego „Polskie Koleje Państwowe”, a także art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącym realizacją prawnie uzasadnionego interesu PKP S.A.;
5. W przypadku pozytywnego zakończenia postępowania przetargowego dane osobowe będą przetwarzane przez PKP S.A. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w celu i zakresie niezbędnym do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy będącej wynikiem przeprowadzenia postępowania;
6. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim, jednakże zgodnie z obowiązującym prawem PKP S.A. może przekazywać dane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie PKP S.A. np. na podstawie umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych dostawcom usług IT, audytorom, doradcom, oraz na podstawie obowiązujących przepisów prawa podmiotom uprawnionym do uzyskania danych np. sądom lub organom ścigania – tylko gdy wystąpią z żądaniem uzyskania danych osobowych i wskażą podstawę prawną swego żądania;
7. W przypadku, gdy wartość rynkowa nieruchomości przekracza równowartość w złotych kwoty 50 000 euro, zgodnie z art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji i restrukturyzacji Przedsiębiorstwa Państwowego „Polskie Koleje Państwowe” dane osobowe będą udostępnione do ministra właściwego ds. transportu w celu udzielenia zgody na zawarcie umowy;
8. Dane osobowe mogą być przekazane do państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (państwa trzeciego) lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO, w ramach powierzenia przetwarzania danych osobowych lub udostępnienia na mocy przepisów prawa, przy czym, zawsze przy spełnieniu jednego z warunków:
a) Komisja Europejska stwierdziła, że to państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa
zapewnia odpowiedni stopień ochrony danych osobowych, zgodnie z art. 45 RODO;
b) państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiednie zabezpieczenia i obowiązują tam egzekwowalne prawa osób, których dane dotyczą i skuteczne środki ochrony prawnej, zgodnie z art. 46 RODO. W przypadku podmiotów z USA dane będą przekazywane wyłącznie do tych, które spełniają kryteria Programu. Aktualna
lista tych podmiotów znajduje się pod adresem internetowym: www.privacyshield.gov/list;
c) zachodzi przypadek, o którym mowa w art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO, przy czym dane te zostaną wówczas w sposób odpowiedni zabezpieczone, a osoba której dane dotyczą ma
prawo, zgodnie z art. 13 ust. 1 lit. f) RODO, do uzyskania dostępu do kopii tych zabezpieczeń pod adresem e-mail inspektora ochrony danych PKP S.A.
9. Dane osobowe będą przetwarzane przechowywane zgodnie z przepisami prawa przez okres 10 lat od końca roku kalendarzowego w którym rozpoczęto postępowanie przetargowe oraz w przypadku jego pozytywnego rozpatrzenia przez okres realizacji Umowy, chyba że niezbędny będzie dłuższy okres przetwarzania np.: z uwagi na obowiązki archiwizacyjne, dochodzenie ewentualnych roszczeń lub inne wymagane przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
10. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od PKP S.A. dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
11. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
12. Podanie danych osobowych przez osoby uczestniczące w przetargu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji postępowania przetargowego. Wniesienie żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych skutkuje obowiązkiem po stronie podmiotu biorącego udział w postępowaniu niezwłocznego wskazania innej osoby w miejsce osoby żądającej ograniczenia przetwarzania jej danych osobowych.
13. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymagane do udokumentowania niniejszych negocjacji w celu ewentualnego zawarcia umowy najmu lub dzierżawy;
14. W oparciu o Pani/Pana dane osobowe osób PKP S.A. nie będzie podejmować zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania w rozumieniu RODO.
15. W przypadku przeprowadzenia postępowania przetargowego na oddanie przez PKP S.A. nieruchomości do odpłatnego korzystania na podstawie umowy najmu w trybie aukcji i wykorzystania przez PKP S.A. w tym celu usługi Platformy Zakupowej eB2B (subdomena PKP S.A. na platformie dostępna jest pod adresem: pkp.eb2b.com.pl) współadministratorem zarejestrowanych na Platformie Zakupowej eB2B Pani/Pana danych osobowych, jest właściciel platformy Grupa eB2B obejmująca:
a) eB2B Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Komisji Edukacji Narodowej 51 lok. U21, 02-797 Warszawa;
b) eB2B Service Sp. z o.o. spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie, Al. Komisji Edukacji Narodowej 51 lok. U21, 02-797 Warszawa.
16. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Grupie eB2B: rodo@eb2b.com.pl.
17. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych na Platformie Zakupowej eB2B przez Grupę eB2B dostępne są na stronie internetowej:
https://platforma.eb2b.com.pl/cms/page/id/obligation-to-provide-informations .
18. Oferent biorący udział w postępowaniu w przypadku udostępnienia do PKP S.A. danych osobowych swoich pracowników, pełnomocników, członków zarządu, wspólników, współpracowników, kontrahentów, dostawców, a także innych osób fizycznych, jest zobowiązany na mocy art. 14 RODO do wykonania w imieniu PKP S.A. obowiązku informacyjnego przekazując im niniejszą klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych oraz do poinformowania tych osób:
a) o zakresie danych osobowych dotyczących tych osób, a przekazanych PKP S.A.,
b) o tym, że PKP S.A. jest administratorem ich danych osobowych oraz że przetwarza ich dane osobowe na zasadach określonych w ww. klauzuli informacyjnej i na stronie www.pkp.pl/RODO,
c) o tym, że Oferent jest źródłem, od którego PKP S.A. pozyskała ich dane.
19. Więcej informacji dotyczących zasad przetwarzania danych osobowych przez PKP S.A. dostępne są na stronie internetowej www.pkp.pl/RODO.
Dokumenty

Formularz kontaktowy
Kontakt
601635736 | |
agnieszka.zdeb@pkp.pl | |
Dyrekcyjna 2/4 |
Wyróżnione oferty



Polskie Koleje Państwowe S.A. realizują w Częstochowie inwestycję, w ramach której powstanie nowoczesne centrum przesiadkowe pełniące jednocześnie funkcję dworca kolejowego. 23 kwietnia br. została zawarta umowa z generalnym wykonawcą, a pierwsze prace związane z budową nowego obiektu według projektu wybranego w konkursie architektonicznym rozpoczną się już niebawem. Przy okazji warto przypomnieć, dlaczego korzystniejszym dla pasażerów i mieszkańców rozwiązaniem jest rozbiórka starego dworca i zastąpienie go nowym.
1. Już na etapie planowania koncepcyjnego PKP wzięły pod uwagę opinie mieszkańców miasta i pasażerów. Prace nad dworcem rozpoczęły się w 2017 r. od konsultacji społecznych w formie warsztatów kreatywnych. W zorganizowanym w Urzędzie Miasta Częstochowy otwartym spotkaniu uczestniczyło kilkadziesiąt osób, w tym przedstawiciele zainteresowanych organizacji społecznych.
2. Aby miasto otrzymało reprezentacyjny obiekt, w którym możliwe będzie zapewnienie wysokiej jakość obsługi pasażerów, PKP jako inwestor zdecydowały się na konkurs architektoniczny, którego organizację – we współpracy z Miastem Częstochowa i PKS Częstochowa – powierzono ekspertom z lokalnego oddziału Stowarzyszenia Architektów Polskich. Zwycięską pracę przygotowało konsorcjum pracowni architektonicznych z Polski i Francji.
3. Mimo że warunki konkursu dopuszczały zarówno przebudowę istniejącej bryły dworca, jak i budowę nowego obiektu, wszystkie 23 zgłoszone projekty wskazywały na rozbiórkę obecnego dworca i zastąpienie go nowym. W konkursie w jednej z grup architektów, które złożyły prace, znalazła się także osoba będąca członkiem zarządu Grupy Elanex, organizacji społecznej, która aktualnie protestuje przeciwko budowie dworca. Projekt ten nie został nagrodzony w konkursie, ale również on przewidywał wyburzenie zachodniego skrzydła dworca oraz całkowitą zmianę wyglądu bryły budynku, choć warunki konkursu tego nie narzucały.
4. Na obecnym dworcu, z uwagi na fakt, że budynek ten jest przeskalowany i niefunkcjonalny, użytkowana jest niewielka część całkowitej powierzchni. Pomieszczenia dworca są w dużej mierze pustostanami wyłączonymi z eksploatacji, a pawilon wschodni jest całkowicie zamknięty. Istniejący dworzec nie spełnia współczesnych standardów i wymogów technicznych. Jest on również nietrakcyjny z punktu widzenia najemców prowadzących punkty handlowo-usługowe, gdyż część przestrzeni komercyjnej jest zlokalizowana na piętrach i w innych miejscach będących poza ruchem pieszych, a w pasażu nad torami nie ma instalacji wodno-kanalizacyjnej.
5. Nowy projekt zakłada budowę centrum przesiadkowego dla podróżnych korzystających z pociągów i autobusów oraz optymalizację przebiegu tras łączących kluczowe miejsca obiektu. Przewiduje także usytuowanie lokali komercyjnych przy głównych ciągach komunikacyjnych dla pieszych. Co więcej, pomieszczenia na wynajem w pasażu oraz pawilonie zachodnim będą mogły być łączone, dzielone i dostosowywane do potrzeb konkretnych najemców, wynikających ze skali i rodzaju prowadzonej przez nich działalności. Cały obiekt będzie w pełni przystosowany do unijnych standardów dostępności dla wszystkich grup podróżnych – w tym osób o ograniczonej mobilności i pasażerów z niepełnosprawnościami. Powierzchnia nowego obiektu wyniesie łącznie 5231 m kw. (obecny dworzec – ok. 9000 m kw) i będzie zbliżona do innych obiektów w miastach o podobnej wielkości i liczbie pasażerów korzystających z danej stacji – niemalże identyczna jak głównych dworców w Gdyni i Olsztynie oraz większa niż w przypadku dworców Rzeszów Gł. czy Radom Gł.
6. Obecny Zarząd PKP S.A. przejął projekt na zaawansowanym etapie, po uzyskaniu pozwolenia na budowę i wyborze wykonawcy, zawieszonym z powodu postępowania konserwatora zabytków, który ostatecznie nie uznał częstochowskiego dworca za obiekt wymagający ochrony. Samo postępowanie konserwatorskie negatywnie wpłynęło na zmianę harmonogramu inwestycji i uniemożliwiło skorzystanie z przyznanego wcześniej dofinansowania unijnego.
7. Nakłady na obecnie realizowany wariant inwestycji (koszty robót budowlanych) wynoszą 119 mln zł brutto, a szacowana wartość przebudowy dworca z zachowaniem istniejącej bryły wyniosłyby ok. 198 mln zł brutto. Dodatkowo w kosztach całej inwestycji należy uwzględnić również 2,6 mln zł za studium wykonalności, przeprowadzenie konkursu architektonicznego, projekt oraz opłaty przyłączeniowe. Do wydatków na ewentualną modernizację obecnego dworca należałoby dodać koszty wykupu praw autorskich do projektu architektonicznego, które na tę chwilę są trudne do oszacowania.
8. W 2015 r. spółka PKP analizowała możliwość remontu obecnego obiektu poprzez wykonanie prac umożliwiających dostosowanie go do potrzeb pasażerów o ograniczonej mobilności i osób z niepełnosprawnościami oraz wymogów bezpieczeństwa przeciwpożarowego, jednak z uwagi na bardzo trudną współpracę z architektem dworca nie było możliwości osiągnięcia porozumienia w zakresie praw autorskich i możliwości działania innych projektantów.
9. Koszty utrzymania nowego obiektu szacowane są na 4,8 mln zł rocznie, a dworca po modernizacji z zachowaniem istniejącej bryły – na 5,6 mln zł rocznie. Ponadto z uwagi na niespełnienie oczekiwanych parametrów w zakresie energochłonności zmodernizowany dworzec w obecnym kształcie generowałby większe koszty środowiskowe związane z wyższym zużyciem energii elektrycznej i cieplnej.
10. Zmiana koncepcji przebudowy dworca w tym momencie spowodowałaby utratę milionowych dotacji ze środków europejskich (FEnIKS), a wstrzymanie inwestycji wymagałaby zamówienia nowego projektu, wydania nowego pozwolenia na budowę, wyboru nowego wykonawcy robót i inżyniera kontraktu. Obecnie wycofanie się z inwestycji, bez żadnych racjonalnych powodów, oznaczałoby poniesienie kosztów potencjalnych roszczeń kontrahentów. Warto dodać, że w wyniku działań lokalnych aktywistów związanych z zabieganiem o wpis budynku dworca do rejestru zabytków i w konsekwencji z opóźnieniem w harmonogramie inwestycji, spółka PKP już straciła dofinansowanie unijne (POIiŚ) w wysokości ok. 2 mln zł. Zaniechanie inwestycji oznaczałoby również utratę 2,6 mln zł przeznaczonych na studium wykonalności, przeprowadzenie konkursu i projekt.