Nieruchomość na wynajem







Szczegóły oferty
Województwo | mazowieckie |
Powiat | nowodworski |
Gmina | Nowy Dwór Mazowiecki |
Adres | 05-102 Nowy Dwór Mazowiecki, Mieszka I 3 |
Powierzchnia | 286,90 m2 |
Typ postępowania | Przetarg / negocjacje |
Typ nieruchomości | Lokale użytkowe - na dworcu |
Przeznaczenie | Inne |
Opis oferty
PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie prezentuje do najmu powierzchnie przystosowane pod prowadzenie hostelu w budynku dworca kolejowego Modlin. Nieruchomość jest posadowiona na działce ewidencyjnej nr 109/1, obręb 5-02.
Powierzchnia przeznaczona do najmu: 286,90 m2
PARTER – 52 m2
PIĘTRO – 234,90 m2
Parter budynku dworca to pomieszczenia po byłej kawiarni, recepcji hostelu o powierzchni 52 m2. Lokale sąsiadują z poczekalnią dworca.
Na piętrze (234,90 m2) dostępnych jest 9 pokoi hotelowych (bez sanitariatów), aneks kuchenny, pomieszczenia gospodarcze oraz 3 toalety z prysznicami.
Dodatkowo pozostaje możliwość zagospodarowania pomieszczeń w piwnicy.
Stan techniczny: dobry, do odświeżenia.
Lokale będą dostępne po 30.04.2025 po zdaniu nieruchomości przez poprzedniego najemcę na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego.
Dworzec kolejowy Modlin w 2012 roku przeszedł kompleksowy remont, m.in.: wykonanie więźby dachowej, pokrycia dachowego, kominów, nowych stropów, izolacji ścian fundamentowych i piwnic, wykonanie ścian działowych, montaż stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie toalet, zapewnienie warunków ochrony przeciwpożarowej oraz warunków do korzystania z budynku przez osoby niepełnosprawne, wykonanie instalacji sanitarnych (wodociągowej i p.poż., ciepłej wody, kanalizacyjnej, ogrzewania), instalacji elektrycznej, teletechnicznej, SAP i odgromowej.
W pobliżu stacji znajduje się most kolejowo-drogowy na rzece Narew; łączy on osiedla Modlin Stary i Modlin Twierdzę z centralną częścią Nowego Dworu Mazowieckiego, jest częścią drogi krajowej nr 85. Od lipca 2012 roku, gdy uruchomiono Lotnisko Modlin zaczynają i kończą bieg przyspieszone pociągi Kolei Mazowieckich do Lotniska Chopina, przez Legionowo.
Odjazd pociągów w kierunku Warszawy odbywa się średnio co 30 min. Z przystanku autobusowego umiejscowionego przed budynkiem dworca, autobusem Kolei Mazowieckich, można dojechać do portu lotniczego Modlin. Odległość pomiędzy lotniskiem a stacją to 4 km.
Budynek dworca kolejowego został wpisany do rejestru zabytków.
Stawka czynszu najmu jest w trakcie wyceny.
Oprócz czynszu najmu, najemca jest zobowiązany do opłat za media wyliczanych zgodnie z obowiązującym Regulaminem mediowym.
Wszelkie remonty i poniesiony nakłady są po stronie i na koszt najemcy.
Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 66, paragraf 1. Kodeksu Cywilnego. Wynajmujący nie odpowiada za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia

Formularz kontaktowy
Kontakt
+48 783 926 218 | |
sekretariat.knwa@pkp.pl | |
ul. Armatnia 14, 01-246 Warszawa |
Wyróżnione oferty



Polskie Koleje Państwowe S.A. realizują w Częstochowie inwestycję, w ramach której powstanie nowoczesne centrum przesiadkowe pełniące jednocześnie funkcję dworca kolejowego. 23 kwietnia br. została zawarta umowa z generalnym wykonawcą, a pierwsze prace związane z budową nowego obiektu według projektu wybranego w konkursie architektonicznym rozpoczną się już niebawem. Przy okazji warto przypomnieć, dlaczego korzystniejszym dla pasażerów i mieszkańców rozwiązaniem jest rozbiórka starego dworca i zastąpienie go nowym.
1. Już na etapie planowania koncepcyjnego PKP wzięły pod uwagę opinie mieszkańców miasta i pasażerów. Prace nad dworcem rozpoczęły się w 2017 r. od konsultacji społecznych w formie warsztatów kreatywnych. W zorganizowanym w Urzędzie Miasta Częstochowy otwartym spotkaniu uczestniczyło kilkadziesiąt osób, w tym przedstawiciele zainteresowanych organizacji społecznych.
2. Aby miasto otrzymało reprezentacyjny obiekt, w którym możliwe będzie zapewnienie wysokiej jakość obsługi pasażerów, PKP jako inwestor zdecydowały się na konkurs architektoniczny, którego organizację – we współpracy z Miastem Częstochowa i PKS Częstochowa – powierzono ekspertom z lokalnego oddziału Stowarzyszenia Architektów Polskich. Zwycięską pracę przygotowało konsorcjum pracowni architektonicznych z Polski i Francji.
3. Mimo że warunki konkursu dopuszczały zarówno przebudowę istniejącej bryły dworca, jak i budowę nowego obiektu, wszystkie 23 zgłoszone projekty wskazywały na rozbiórkę obecnego dworca i zastąpienie go nowym. W konkursie w jednej z grup architektów, które złożyły prace, znalazła się także osoba będąca członkiem zarządu Grupy Elanex, organizacji społecznej, która aktualnie protestuje przeciwko budowie dworca. Projekt ten nie został nagrodzony w konkursie, ale również on przewidywał wyburzenie zachodniego skrzydła dworca oraz całkowitą zmianę wyglądu bryły budynku, choć warunki konkursu tego nie narzucały.
4. Na obecnym dworcu, z uwagi na fakt, że budynek ten jest przeskalowany i niefunkcjonalny, użytkowana jest niewielka część całkowitej powierzchni. Pomieszczenia dworca są w dużej mierze pustostanami wyłączonymi z eksploatacji, a pawilon wschodni jest całkowicie zamknięty. Istniejący dworzec nie spełnia współczesnych standardów i wymogów technicznych. Jest on również nietrakcyjny z punktu widzenia najemców prowadzących punkty handlowo-usługowe, gdyż część przestrzeni komercyjnej jest zlokalizowana na piętrach i w innych miejscach będących poza ruchem pieszych, a w pasażu nad torami nie ma instalacji wodno-kanalizacyjnej.
5. Nowy projekt zakłada budowę centrum przesiadkowego dla podróżnych korzystających z pociągów i autobusów oraz optymalizację przebiegu tras łączących kluczowe miejsca obiektu. Przewiduje także usytuowanie lokali komercyjnych przy głównych ciągach komunikacyjnych dla pieszych. Co więcej, pomieszczenia na wynajem w pasażu oraz pawilonie zachodnim będą mogły być łączone, dzielone i dostosowywane do potrzeb konkretnych najemców, wynikających ze skali i rodzaju prowadzonej przez nich działalności. Cały obiekt będzie w pełni przystosowany do unijnych standardów dostępności dla wszystkich grup podróżnych – w tym osób o ograniczonej mobilności i pasażerów z niepełnosprawnościami. Powierzchnia nowego obiektu wyniesie łącznie 5231 m kw. (obecny dworzec – ok. 9000 m kw) i będzie zbliżona do innych obiektów w miastach o podobnej wielkości i liczbie pasażerów korzystających z danej stacji – niemalże identyczna jak głównych dworców w Gdyni i Olsztynie oraz większa niż w przypadku dworców Rzeszów Gł. czy Radom Gł.
6. Obecny Zarząd PKP S.A. przejął projekt na zaawansowanym etapie, po uzyskaniu pozwolenia na budowę i wyborze wykonawcy, zawieszonym z powodu postępowania konserwatora zabytków, który ostatecznie nie uznał częstochowskiego dworca za obiekt wymagający ochrony. Samo postępowanie konserwatorskie negatywnie wpłynęło na zmianę harmonogramu inwestycji i uniemożliwiło skorzystanie z przyznanego wcześniej dofinansowania unijnego.
7. Nakłady na obecnie realizowany wariant inwestycji (koszty robót budowlanych) wynoszą 119 mln zł brutto, a szacowana wartość przebudowy dworca z zachowaniem istniejącej bryły wyniosłyby ok. 198 mln zł brutto. Dodatkowo w kosztach całej inwestycji należy uwzględnić również 2,6 mln zł za studium wykonalności, przeprowadzenie konkursu architektonicznego, projekt oraz opłaty przyłączeniowe. Do wydatków na ewentualną modernizację obecnego dworca należałoby dodać koszty wykupu praw autorskich do projektu architektonicznego, które na tę chwilę są trudne do oszacowania.
8. W 2015 r. spółka PKP analizowała możliwość remontu obecnego obiektu poprzez wykonanie prac umożliwiających dostosowanie go do potrzeb pasażerów o ograniczonej mobilności i osób z niepełnosprawnościami oraz wymogów bezpieczeństwa przeciwpożarowego, jednak z uwagi na bardzo trudną współpracę z architektem dworca nie było możliwości osiągnięcia porozumienia w zakresie praw autorskich i możliwości działania innych projektantów.
9. Koszty utrzymania nowego obiektu szacowane są na 4,8 mln zł rocznie, a dworca po modernizacji z zachowaniem istniejącej bryły – na 5,6 mln zł rocznie. Ponadto z uwagi na niespełnienie oczekiwanych parametrów w zakresie energochłonności zmodernizowany dworzec w obecnym kształcie generowałby większe koszty środowiskowe związane z wyższym zużyciem energii elektrycznej i cieplnej.
10. Zmiana koncepcji przebudowy dworca w tym momencie spowodowałaby utratę milionowych dotacji ze środków europejskich (FEnIKS), a wstrzymanie inwestycji wymagałaby zamówienia nowego projektu, wydania nowego pozwolenia na budowę, wyboru nowego wykonawcy robót i inżyniera kontraktu. Obecnie wycofanie się z inwestycji, bez żadnych racjonalnych powodów, oznaczałoby poniesienie kosztów potencjalnych roszczeń kontrahentów. Warto dodać, że w wyniku działań lokalnych aktywistów związanych z zabieganiem o wpis budynku dworca do rejestru zabytków i w konsekwencji z opóźnieniem w harmonogramie inwestycji, spółka PKP już straciła dofinansowanie unijne (POIiŚ) w wysokości ok. 2 mln zł. Zaniechanie inwestycji oznaczałoby również utratę 2,6 mln zł przeznaczonych na studium wykonalności, przeprowadzenie konkursu i projekt.