38 m kw. powierzchni, 35 ton wagi oraz 14 m sześc. betonu i 5 ton stali zbrojeniowej potrzebnych do wykonania – za pomocą tych parametrów można opisać każdy z dwóch reliefów zdobiących ściany nowej wiaty przy dworcu w Olsztynku. Interesujący jest również ich przekaz.
Poprawa standardu obsługi podróżnych, w tym osób z niepełnosprawnościami, bezpieczeństwa oraz przywrócenie historycznego wyglądu dworca, a także modernizacja towarzyszącej mu infrastruktury – to priorytety rozpoczynającej się przebudowy dworca kolejowego Węgliniec.
Krótsze podróże na wielu trasach i więcej połączeń między dużymi miastami, coraz więcej nowoczesnego taboru na torach, wzrost liczby miast i miejscowości z dostępem do kolei - to część nowości, na jakie mogą liczyć pasażerowie w nowym rocznym rozkładzie PKP Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 13 grudnia 2020 roku.
Nawiązujące do historycznych stylizowane na secesję witraże już niebawem powrócą na olbrzymie półrozety w elewacji frontowej i peronowej dworca Gdańsk Główny, a także w sześć miejsc znajdujących po bokach holu głównego.