Do uczestnictwa w ogłoszonym przez PKP S.A. Programie Oddłużeniowym dla Klientów mieszkaniowych zgłosiło się już kilkuset Klientów. Program cieszy się dużym zainteresowaniem.

Do uczestnictwa w ogłoszonym przez PKP S.A. Programie Oddłużeniowym dla Klientów mieszkaniowych zgłosiło się już kilkuset Klientów – lokatorów mających problemy z uregulowaniem zobowiązań za korzystanie z należących do spółki mieszkań. Program cieszy się dużym zainteresowaniem. Według przeprowadzonych ankiet aż  93% zadłużonych osób chce uregulować swoje zobowiązania wobec PKP S.A.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów Mieszkaniowych PKP S.A., Departament Windykacji uruchomił specjalny Program, który ma pomóc Klientom Spółki w spłacie ich dotychczasowego zadłużenia.

- Wielokrotnie w rozmowach telefonicznych i otrzymywanej korespondencji, Klienci zwracali nam uwagę, że nasze podejście do windykacji należności jest mało elastyczne i nieadekwatne do ich możliwości finansowych. Postanowiliśmy więc „uszyć garnitur na miarę” i przygotować ofertę, która zabezpieczy interesy Spółki a jednocześnie pozwoli Klientowi w sposób komfortowy rozliczyć się z PKP S.A. – mówi Magdalena Polończyk, Dyrektor Departamentu Windykacji PKP S.A.

Głównym założeniem Programu Oddłużeniowego jest stworzenie Klientom dogodnych warunków do regulowania istniejącego zadłużenia, przy częściowym zwolnieniu z długu.

- PKP S.A. posiada ponad 22 tysiące mieszkań. Część naszych Lokatorów ma trudności z bieżącym regulowaniem zobowiązań wynikających z tytułu najmu. Przeprowadzone przez nas ankiety wykazały, że aż 93% osób chce uregulować swoje zobowiązania wobec PKP S.A. Uruchamiany przez nas Program Oddłużeniowy ma im w tym pomóc i zmotywować do bieżącego regulowania opłat za czynsz. PKP S.A. ograniczy koszty, dzięki mniejszej liczbie postępowań sądowych i komorniczych – mówi Łukasz Szarawara, Dyrektor Zarządzający ds. finansowych PKP S.A. i Grupy PKP.

Klienci, którzy zdecydują się przystąpić do Programu, będą spłacali dotychczasowe zadłużenie w uzgodnionych ratach, wraz z bieżącym czynszem. W zamian za to, zawarta z PKP S.A. ugoda, umożliwi wstrzymanie naliczania dalszych odsetek od zaległości. Dodatkowo, Klient otrzyma możliwość zwrócenia się do Spółki z prośbą o zawieszenie postępowania egzekucyjnego i ewentualne przywrócenie tytułu prawnego do lokalu.

 - Otrzymaliśmy już kilkaset zgłoszeń do Programu, a z przeprowadzonych do tej pory rozmów telefonicznych wynika, iż założenia Programu zostały bardzo pozytywnie odebrane przez naszych Klientów - dodaje Renata Powałowska, Naczelnik Wydziału Windykacji Mieszkaniowej w PKP S.A..