Kończą  się prace Komisji, badającej przyczyny sobotniego oberwania części podwieszanego sufitu na dworcu Warszawa Wschodnia.

Kończą  się prace Komisji, badającej przyczyny sobotniego oberwania części podwieszanego sufitu na dworcu Warszawa Wschodnia (w części dalekobieżnej). Przeprowadzone analizy wskazują niewłaściwe wykonanie mocowań przy skrajniach sufitu. Generalny wykonawca, realizujący prace modernizacyjne, nie zachował odpowiedniej odległości profila nośnego głównego sufitu. Zgodnie z deklaracją z Dokumentacji Podwykonawczej, odległość ta powinna wynosić maksymalnie 200 mm. Przeprowadzone analizy wykazały, że w rzeczywistości wynosiła ona od 650 do 700 mm.

Obsługa pasażerska i ruch pociągów na dworcu Warszawa Wschodnia odbywa się bez zakłóceń. Podróżni mogą już korzystać z tunelu, który został zamknięty w wyniku sobotniego zdarzenia. Naprawa podwieszonej części sufitu potrwa około miesiąca.

Dworzec Warszawa Wschodnia objęty jest gwarancją wykonawcy, który został zobowiązany do usunięcia skutków zdarzenia. Dodatkowo, PKP S.A. zleciła w trybie natychmiastowym sprawdzenie wszystkich ostatnio zmodernizowanych dworców. Przeprowadzona kontrola 75 obiektów nie wykazała żadnych nieprawidłowości.