4 tys. kilometrów pokonały składy Express InterCity Premium, które dotarły do celu. Z każdą godziną frekwencja w pociągach wzrasta. Coraz więcej ludzi kupuje bilety na Pendolino.

4 tys. kilometrów pokonały składy Express InterCity Premium, które dotarły do celu. Z każdą godziną frekwencja w pociągach wzrasta. Coraz więcej ludzi kupuje bilety na Pendolino.

Liczba podróżnych w składach Express InterCity Premium wzrasta. Obecnie frekwencja w pociągach wynosi już 55%. Pasażerowie docierają do celu szybciej niż dotychczas. To efekt miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.

- Od dzisiaj oferujemy pasażerom nowe, bardzo atrakcyjne czasy przejazdu. Z każdym rokiem będziemy przyspieszać. Dzięki inwestycjom zarządcy infrastruktury, pociągi kursują nawet z prędkością 200 km/h. Tylko w tym roku wydamy na inwestycje 7 mld zł, modernizując 1300 km torów. Oddamy podróżnym blisko 200 nowych peronów – mówi Remigiusz Paszkiewicz, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Pociągi Express InterCity Premium oferują podróżnym wyższy standard obsługi. Pasażerowie jadący Pendolino mają do dyspozycji ergonomiczne, rozkładane fotele, stoliki oraz lampki. W korytarzach i na końcu przedziałów znajdują się specjalne stelaże na bagaż. W pociągu jest też miejsce na rowery. Dzięki specjalnej konstrukcji dachu oraz amortyzatorom w podwoziu na pokładzie pociągu jest bardzo cicho. Składy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym niewidomych – miejsca zostały oznaczone alfabetem Braille’a.

***
Nowy rozkład jazdy jest realizowany zgodnie z założeniami. Do godziny 14:00 na trasy wyruszyło ponad 1400 pociągów, w tym wszystkie najszybsze pociągi PKP Intercity z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Katowic i Gdańska.

Dyspozytorzy w centrum zarządzania ruchem kolejowym PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. nie odnotowali utrudnień, mających istotny wpływ na ruch pociągów. Sytuacja na torach jest na bieżąco monitorowana przez ponad 1800 dyżurnych i dyspozytorów. Na sieci znajdują się 172 techniczne zespoły szybkiego reagowania, przygotowane na naprawę szyn i urządzeń sterowania ruchem oraz 76  pociągów do naprawy sieci.

Na największych dworcach pasażerom pomagają mobilni informatorzy. Podróżni otrzymują również specjalne ulotki.

Dodatkowe informacje można znaleźć m.in. na stronach: www.rozklad-pkp.pl, www.intercity.pl, www.plk-sa.pl, www.pkpsa.pl oraz pod numerem infolinii 19 757.