Dwie godziny i 28 minut trwał pierwszy, rozkładowy kurs Pendolino z Krakowa do Warszawy.

Dwie godziny i 28 minut trwał pierwszy, rozkładowy kurs Pendolino z Krakowa do Warszawy. „Podróż minęła szybko i wygodnie” – mówią zadowoleni klienci PKP. Na trasy między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem wyjedzie dzisiaj w sumie 9 składów Pendolino. Dzięki krótszym czasom przejazdu i wyższym standardom, podróż pociągiem staje się konkurencyjna w stosunku do samochodu, autobusu czy samolotu.

Pierwsi pasażerowie Pendolino dotarli do Warszawy Centralnej punktualnie o godz. 8.33. Razem z nimi z pociągu Express InterCity Premium wysiadł także prezes PKP Intercity Marcin Celejewski.
- Bardzo się cieszę, że pasażerowie mogą się wreszcie przekonać, jak wygląda podróż naszym nowym pociągiem. Przygotowywaliśmy się do tego momentu przez blisko 3 lata i teraz dobrze jest widzieć zadowolone twarze naszych klientów. Z Krakowa do Warszawy dojechaliśmy w czasie, który w tyle zostawia konkurencję samochodów czy autobusów. Na tej trasie możemy też konkurować z samolotem – dodał prezes Celejewski.

W tej chwili na trasach jest 8 składów Pendolino. Mimo wczesnej pory, frekwencja na pokładach wynosi średnio około 50%. Dotychczas na pociągi Express InterCity Premium sprzedaliśmy blisko 56 tys. biletów. Połowę z nich nasi klienci kupili w super promocyjnej cenie – 49, bądź 59 zł (w zależności od trasy).

Czasy przejazdu między głównymi miastami wyglądają następująco:
Warszawa – Gdańsk      2h58min
Warszawa – Wrocław    3h42min
Warszawa – Kraków      2h28min
Warszawa – Katowice    2h34min

Pendolino to pociągi na każdą kieszeń. Ceny biletów na składy Express InterCity Premium zaczynają się od 49 zł, a po ich wyczerpaniu można skorzystać  ze zniżek w przedsprzedaży. Najpierw udostępniane są bilety z 30% rabatem, a następnie z 20% i 10% zniżką. Oferta rabatowa sprawia, że średnia cena biletu na Pendolino jest porównywalna z cenami na pociągi kategorii Express InterCity. Ponadto obowiązują ulgi ustawowe zatem uczniowie czy studenci mogą podróżować jeszcze taniej.

Do dyspozycji pasażerów Pendolino są ergonomiczne, rozkładane fotele, stoliki, lampka oraz gniazdka elektryczne przy każdym miejscu siedzącym. W korytarzach i na końcu przedziałów znajdują się specjalne stelaże na bagaż. W pociągu jest też miejsce na rowery. Dzięki specjalnej konstrukcji dachu oraz amortyzatorom w podwoziu w pociągu jest bardzo cicho. To sprawia, że podróż Pendolino jest o wiele bardziej komfortowa, niż klasycznym składem.

Podczas podróży wszyscy pasażerowie otrzymują poczęstunek wliczony w cenę biletu - ciepły lub zimny napój, a w pierwszej klasie również przekąskę. Na pokładzie pociągu znajduje się również przestrzeń barowa prowadzona przez WARS. Od dzisiaj pasażerowie mogą spróbować nowych dań.