PKP Intercity planuje zakup 10 pojazdów dedykowanych wsparciu serwisowania pociągów na linii Przemyśl – Szczecin. Zakup jest częścią dużego projektu odnowy parku taborowego, zakładającego modernizację 218 wagonów do końca 2015 roku.

PKP Intercity planuje zakup 10 pojazdów dedykowanych wsparciu serwisowania pociągów na linii Przemyśl – Szczecin. Zakup jest częścią dużego projektu odnowy parku taborowego, zakładającego modernizację 218 wagonów do końca 2015 roku.

Przedmiotem rozpisanego przetargu jest dostawa fabrycznie nowych pojazdów służących wsparciu procesu serwisowania i przygotowania do jazdy zmodernizowanych wagonów dla linii Przemyśl – Szczecin. Przewoźnik planuje kupić:
- 5 pojazdów drogowo-szynowych przeznaczonych do prac manewrowych,
- 5 pojazdów z napędem elektrycznym do odbioru fekaliów.

Nowe pojazdy trafią na stacje postojowe przewoźnika w Krakowie, Przemyślu, Wrocławiu, Poznaniu oraz Szczecinie.

Podmiot, który zaproponuje najkorzystniejszą ofertę pod katem ceny, na realizację zamówienia będzie miał 12 miesięcy (pojazdy drogowo-szynowe) oraz 7 miesięcy (pojazdy do odbioru fekaliów). PKP Intercity planuje w części sfinansować zamówienie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-13.

***
Zakup pojazdów stanowi integralną część projektu odnowy parku taborowego przewoźnika dla trasy Przemyśl – Szczecin. W ramach inwestycji przewoźnik modernizuje 218 wagonów, dzięki czemu do końca 2015 roku wszystkie pociągi kursujące na trasie będą zestawiane wyłącznie ze zmodernizowanych wagonów.

Zmodernizowane wagony są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Zamiast tradycyjnych tablic informacyjnych, w wagonach umieszczono elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się informacje o przebiegu trasy. PKP Intercity nie zapomniało również o podróżujących z dziećmi - w wybranych toaletach znajdą się przewijaki dla niemowląt. Dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów lub nart. Nowe wagony oznaczają również wyższy komfort podróży osób niepełnosprawnych. Część z nich wyposażono w specjalne podjazdy, szersze drzwi oraz dedykowane miejsca dla osób o ograniczonej mobilności. Na pasażerów czeka również nowa aranżacja części gastronomicznej i sypialnej. Nowy tabor jest przystosowany do prędkości 160km/h.

PKP Intercity wyda łącznie na modernizację 218 wagonów 593,8 mln zł. Przy realizacji zamówień zostaną wykorzystane środki unijne w wysokości 320,2 mln zł.