Do grona najemców na Dworcu Centralnym dołączyły nowe, znane marki. Poziom wynajęcia powierzchni komercyjnej w obiekcie wzrósł tym samym do 80 procent.

Do grona najemców na Dworcu Centralnym dołączyły nowe, znane marki. Poziom wynajęcia powierzchni komercyjnej w obiekcie wzrósł tym samym do 80 procent.

Od początku roku PKP S.A. zawarło kilka umów z nowymi najemcami na Dworcu Centralnym, zwiększając tym samym wachlarz dostępnych usług. Podróżni już mogą korzystać z nowych lokali, kolejne zostaną otwarte w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Jeszcze w lutym br. w podziemiach galerii północnej rozpoczął działalność salon optyczny Paris Optique. W kwietniu w sąsiedztwie już funkcjonującej restauracji McDonald’s otwarto także Bar Centralny, który w atrakcyjny sposób nawiązuje do jadłodajni z czasów PRL. Już w maju w galerii północnej pojawi się również salon Empik, a w czerwcu na terenie galerii południowej otwarta zostanie cukiernia A. Blikle.

- Staramy się jak najbardziej zróżnicować ofertę handlowo-usługową dla naszych podróżnych – mówi Małgorzata Szychułda, Dyrektor Departamentu Komercjalizacji Nieruchomości w PKP S.A. - Na dworcach coraz częściej oprócz kiosków i lokali gastronomicznych otwierane są także apteki, księgarnie, drogerie, a nawet sklepy z odzieżą. W wielu obiektach pojawiają się również więksi najemcy sieciowi. Chcemy, aby nasza oferta była jak najbardziej dopasowana do potrzeb osób, które korzystają z dworca - dodaje.

PKP S.A. już teraz prowadzi rozmowy z pozostałymi podmiotami zainteresowanymi wynajmem lokali na Centralnym. Liczba najemców w budynku może się wkrótce zwiększyć. Planowany na przyszły rok kolejny etap modernizacji obiektu pozwoli na zwiększenie jego potencjału komercyjnego. W hali głównej dworca pojawi się antresola z lokalami gastronomicznymi. Estetyzację przejdą również nieremontowane dotychczas galeria zachodnia i północna.

Dzięki intensywnym działaniom, PKP S.A. osiąga coraz lepsze wyniki w komercyjnym zagospodarowaniu dworców. Najlepsze rezultaty widoczne są na dworcach Warszawa Wschodnia i Kraków Główny, gdzie stopień wynajęcia powierzchni przez najemców sięga niemal 100%. Na największych obiektach pojawia się też coraz więcej znanych marek, takich jak McDonald’s, KFC, Starbucks czy Empik.