Dodatkowe, wygodne miejsca oczekiwania na pociąg i nowa aranżacja przestrzeni – takie zmiany PKP S.A. planuje wprowadzić na dworcu Poznań Główny. Ten nowoczesny i funkcjonalny obiekt będzie jeszcze bardziej przyjazny dla pasażerów.

Nowy dworzec Poznań Główny oferuje podróżnym cały szereg wysokiej jakości usług. Jest jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce – funkcjonalny, bezpieczny i w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stanowi element węzła komunikacyjnego, integrującego poszczególne środki transportu. PKP S.A. dokładnie analizuje opinie korzystających z dworca podróżnych i dokłada starań, by dworzec w pełni spełniał ich oczekiwania. Spółka planuje kolejne udogodnienia. Chce między innymi wprowadzić zmiany w aranżacji przestrzeni, wyraźniej oddzielając część handlową od tej, związanej z obsługą pasażerską. Podróżni będą mogli również korzystać z nowych, wygodnych miejsc oczekiwania na pociąg.

Trwają przygotowania, które określą dokładny harmonogram wprowadzanych udogodnień. Już teraz jednak pasażerowie mają do dyspozycji nowoczesny system informacji, bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu, dużą liczbę kas i biletomatów oraz szereg ułatwień dla osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się.

Poniżej kilka informacji o tym, co nowy dworzec w Poznaniu oferuje pasażerom:

Na dworcu znajduje się 10 kas, 7 biletomatów oraz Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity.

Do dyspozycji pasażerów jest 100 m ławek oraz poczekalnia z miejscami siedzącymi.

W centralnym punkcie holu dworca zamontowano  2 tablice informacji dynamicznej z przyjazdami i odjazdami pociągów. Wyświetlacze znajdują się również przy kasach. Na każdym peronie można korzystać z  mobilnych kiosków z rozkładami jazdy. Łącznie na peronach i w tunelu znajduje się 88 tablic informacji dynamicznej.

Budynek wyposażony został w 3 windy umożliwiające swobodne, samodzielne dotarcie, zarówno do holu jak i na perony, osobom niepełnosprawnym i mającym trudności z poruszaniem się. Takie osoby mają także do dyspozycji osobną kasę biletową z obniżonym blatem. Kasa nr 10 wyposażona jest w urządzenie przystosowane do potrzeb osób niesłyszących. Z myślą o niewidomych i niedowidzących na dworcu zainstalowano specjalne metalowe prowadnice, umieszczone na posadzkach. Oznakowane w ten sposób jest dojście do kasy, toalet, wyjść i wejść oraz wind.  W windach numery pięter oznakowane zostały za pomocą języka Braille'a . Ponadto można usłyszeć komunikaty głosowe.

Czynny całodobowo dworzec jest częścią Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Łączy kolej, autobusy dalekobieżne, tramwaje i autobusy komunikacji miejskiej. W pobliżu dworca funkcjonują przystanki tramwajowe (w tym także Poznański Szybki Tramwaj) oraz przystanek autobusowy. W zeszłym roku został otwarty przystanek „Zintegrowane Centrum Komunikacyjne” oraz przystanek PST przy Dworcu Zachodnim.

O profesjonalną obsługę podróżnych dbają: menadżer obiektu oraz pracownicy Nowego Biura Dworca.