Po trwającej niewiele ponad rok przebudowie dworce w Jarocinie i Kępnie są już otwarte dla podróżnych.
Zabytkowe budynki zostały gruntownie odnowione zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Są także dostosowane do standardów nowoczesnej obsługi podróżnych.
Obydwa dworce stały się bardziej funkcjonalne. Są przystosowane do potrzeb podróżnych mających trudności z poruszaniem się. Wprowadzono także specjalne oznakowania dla osób niewidomych i niedowidzących.
Nowy wygląd zyskało najbliższe otoczenie budynków. Odnowione zostały przydworcowe place.
Koszt przebudowy dworca w Jarocinie wyniósł ponad 4,9 mln zł netto. Wykonawcą było Przedsiębiorstwo Budowlane JACK BUD Jacek Grabowski z Poznania. Prace przebiegały pod okiem konserwatora zabytków. Dworzec powstał w latach 1889-1890. Podczas prac remontowych zadbano o jego walory historyczne.
Pod ochroną konserwatorską znajduje się również dworzec w Kępnie. Wybudowano go w 1890 roku. Koszt przebudowy wyniósł 5,9 mln zł netto. Wykonawcą prac była Firma Budowlana Eugeniusz Dota z Poznania.
Dworce w Kępnie i Jarocinie są kolejnymi obiektami wyremontowanymi przez PKP S.A. w tym roku w województwie wielkopolskim. Do użytku podróżnych zostały oddane także dworce w Kole, Swarzędzu, Chodzieży i Wronkach.
„Województwo wielkopolskie jest jednym z tych, w których najwyraźniej widać szeroką skalę realizowanego przez PKP S.A. programu modernizacji dworców. Przeprowadzone dotychczas prace to, oczywiście, nie koniec. Trwa przebudowa dworców w Kaliszu, Gnieźnie, Kościanie, Środzie Wielkopolskiej. Chcemy, aby podróżni mogli z nich skorzystać już w przyszłym roku.” - mówi Jarosław Bator, Dyrektor Zarządzający ds. Nieruchomości w PKP S.A.