PKP Intercity rozpoczęła testowanie systemu zarządzania jedną kolejką na dworcu Wrocław Główny.

PKP Intercity rozpoczęła testowanie systemu zarządzania jedną kolejką na dworcu Wrocław Główny. Rozwiązanie ma na celu zwiększenie komfortu klientów oraz skrócenie czasu oczekiwania w kolejce. Pilotaż potrwa miesiąc.

System zarządzania jedną kolejką od kwietnia testowany był na największym krajowym dworcu - Warszawa Centralna. W tym czasie, PKP Intercity SA zanotowała średnio 16% wzrost efektywności obsługi pasażerów. Wdrażając nowe rozwiązanie przewoźnik poszukiwał prostego rozwiązania, które usprawniłoby obsługę klienta w tradycyjnych dworcowych kasach.

System został pozytywnie oceniony zarówno przez naszych klientów, jak i pracowników kas. Po obiecujących wynikach pilotażu zdecydowaliśmy, że rozwiązanie zostanie wykorzystane również na innych dworcach, które notują duży przepływ podróżnych. Od czwartku, 8 sierpnia z jednej kolejki korzystają pasażerowie z Wrocławia – powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity S.A.

Testowany system zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 4 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w „ogonku”, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy.

Poza Wrocławiem i Warszawą system zarządzania jedną kolejką testowany jest jeszcze w Gdańsku, Szczecinie i Krakowie.

System zarządzania jedną kolejką do kas to jedno z wielu wprowadzanych w ostatnim czasie udogodnień w obsłudze klientów PKP Intercity. Wśród pozostałych można wymienić: pełną rezerwację miejsc w pociągach, uproszczenie zakupu biletów przez Internet czy urządzenia mobilne, możliwość płacenia kartą za bilet na pokładzie wszystkich pociągów, rozwój sieci biletomatów w całym kraju. 

Za instalację systemu jednej kolejki dla PKP Intercity odpowiada firma Tensator.

***
Tensator
Tensator jest wynalazcą i światowym liderem w dziedzinie systemów kontroli i zarządzania ruchem ludzi i kolejek. Firma posiada ponad 40 lat doświadczeń w organizowaniu kolejek w Wielkiej Brytanii
i Europie, a od ponad wieku jest obecna w USA.  Współpracuje m.in. z Bank of America, Emirates, Empire State Building, Air France, British Airways, Eustostar czy Virgin Rail/Air. W Polsce wdrożyła systemy m.in. w Polskich Portach Lotniczych, PLL LOT, Metro Group, H&M, Cinema City, Rossmann, Tesco czy Carrefour.