Modernizacja radomskiego dworca dobiegła końca. Od dziś (31.07) pasażerowie mogą korzystać z wyremontowanego, nowoczesnego obiektu.

Modernizacja radomskiego dworca dobiegła końca. Od dziś (31.07) pasażerowie mogą korzystać z wyremontowanego, nowoczesnego obiektu.

Prace objęły nie tylko kompleksową modernizację budynku, ale również odnawianie placu przydworcowego. Roboty budowlane objęły zakresem m.in.:
- wymianę instalacji (m.in. elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej),
- wykonanie instalacji SAP i DSO,
- wymianę stolarki okiennej i drzwiowej,
- wymianę części konstrukcji i pokrycia dachowego wraz z nowym orynnowaniem,
- odnowienie elewacji,
- odnowienie kas i pomieszczeń dla obsługi dworca,
- instalację monitoringu,
- wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej,
- instalację tzw. małej architektury.
Wykonywane na dworcu prace konsultowano także z konserwatorem zabytków.

- Dworzec w Radomiu to już piąty dworzec wyremontowany w 2013 r. i kolejny, który łączy zabytkowy charakter z nowoczesnością – mówi Jarosław Bator, dyrektor zarządzający do spraw nieruchomości w PKP S.A. – Zastosowane tu rozwiązania spełniają najwyższe standardy obsługi podróżnych. Świadczy o tym m.in. stanowisko menadżera utworzone również na radomskim dworcu.

Obiekt jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Do dyspozycji podróżnych mających problem ze sprawnością ruchową oddano do użytku windę (prowadzącą z wyższego poziomu holu na antresolę) oraz specjalną platformę (łączącą hol kasowy z niższym poziomem holu).
W budynku znajduje się także pomieszczenie dla osoby z dzieckiem, wyposażone w przewijak.

Remont dworca przeprowadzały dwie firmy. Od 2011 r. za prace odpowiedzialny był Mostostal Białystok sp. z o.o. Na początku 2013 r. plac budowy przejęła natomiast firma SKB spółka komandytowa sp. z o.o. z Radomska.

Modernizacja obiektu została sfinansowana ze środków budżetu Państwa oraz środków własnych PKP S.A. Łączny koszt inwestycji wyniósł ok. 13 mln zł.