PKP Intercity uruchomiło 9 dodatkowych okienek kasowych w nadmorskich miejscowościach wypoczynkowych.

PKP Intercity uruchomiło 9 dodatkowych okienek kasowych w nadmorskich miejscowościach wypoczynkowych. Ponadto w trakcie weekendowych zmian turnusów, na wybranych dworcach na Pomorzu, pojawią się mobilni informatorzy. To kolejne, po systemie jednej kolejki na dworcu w Gdańsku, rozwiązania usprawniające obsługę klientów w okresie wakacyjnym.

Sezonowe kasy PKP intercity zostały uruchomione w nadbałtyckich kurortach takich jak: Hel, Sopot, Świnoujście, Międzyzdroje, Jastarnia, Łeba, Ustka (po jednej kasie) oraz we Władysławowie (dwie kasy). Ze wszystkich 9 kas podróżni mogą korzystać do końca sierpnia.

Dodatkowo, podczas zmian turnusów wakacyjnych (13-14.07, 27-28.07, 10-11.08, 24-25.08, 30-31.08) oraz w trakcie długiego weekendu (14.08 – 18.08), na dworcach w Gdańsku, Gdyni, Międzyzdrojach, Kołobrzegu, Władysławowie oraz na stacji w Helu pojawią się informatorzy mobilni PKP Intercity. Podróżni będą mogli liczyć na pomoc w odnalezieniu właściwego peronu czy interesującego ich połączenia.

Uruchamiając dodatkowe kasy oraz punkty informacji mobilnej w kurortach chcemy ułatwić zakup biletów i usprawnić obsługę podróżnych. Pasażerowie nie powinni też zapomnieć, że nasze bilety, bez konieczności drukowania, można kupić przez internet – powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity S.A.

Poza dodatkowymi punktami sprzedaży, przewoźnik na gdańskim dworcu wdrożył nowy system jednej kolejki, czyli proste rozwiązanie usprawniającego obsługę klienta w tradycyjnych kasach. Testowane rozwiązanie zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 7 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w „ogonku”, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy. Rozwiązanie ma na celu zwiększenie komfortu klientów oraz skrócenie czasu oczekiwania w kolejce.

Bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity można nabyć w regularnej sprzedaży w kasach, w Centrach Obsługi Klienta, automatach biletowych oraz poprzez Internet, tablety czy smartfony wyposażone w połączenie sieciowe. Warto pamiętać, że pasażer nie musi drukować biletu kupionego przez Internet – wystarczy QR kod,, który pokazuje podczas kontroli na ekranie urządzenia mobilnego.