PKP Intercity wprowadziło do swojej oferty Bilet Relacyjny. Dzięki niemu, mieszkańcy stolicy Małopolski za bilety do Wrocławia, Zakopanego czy do Przemyśla zapłacą mniej niż dotychczas.

PKP Intercity wprowadziło do swojej oferty Bilet Relacyjny. Dzięki niemu, mieszkańcy stolicy Małopolski za bilety do Wrocławia, Zakopanego czy do Przemyśla zapłacą mniej niż dotychczas. Kupując Bilet Relacyjny pasażer może liczyć nawet na kilkudziesięciu procentową oszczędność na cenie biletu.

Oferta Bilet Relacyjny to okazja dla wszystkich mieszkańców Krakowa, którzy myślą o weekendzie na Krupówkach, spacerze po wrocławskim rynku, czy też o zwiedzaniu Podkarpacia. Podróż na wybranych trasach może kosztować nawet kilkadziesiąt procent mniej. Przykładowo student korzystający z 51% ulgi, za przejazd z Krakowa do Zakopanego, pociągiem TLK, zapłaci około 12,5 zł, natomiast na trasie do Przemyśla nieco ponad 22 zł.

Bilet Relacyjny obowiązuje na całej trasie z Krakowa do Przemyśla. Oznacza to np., że zarówno na odcinku Kraków – Rzeszów, czy Bochnia – Przemyśl oraz Dębica – Łańcut pasażer może liczyć na niższą, niż obecnie obowiązująca, cenę biletu.

Wprowadzenie Biletu Relacyjnego to, poza kolejnym etapem prac nad systemem dynamicznej sprzedaży biletów, nowa filozofia podejścia do budowania oferty. Zamiast wyliczania cen na podstawie odległości, pasażer płaci za bilet na konkretną trasę – mówi Marcin Celejewski, Członek Zarządu ds. handlowych PKP Intercity.

To pierwszy etap wdrażania Biletu Relacyjnego. Na razie oferta objęła ponad 100 wybranych relacji wszystkich kategorii pociągów PKP Intercity. Docelowo nowy cennik pojawi się na całej siatce połączeń PKP Intercity.

Obok Biletu Relacyjnego korzystną cenowo ofertą PKP Intercity jest promocja „Wcześniej = Taniej”. Każdy podróżny kupujący bilet w normalnej taryfie z wyprzedzeniem premiowany jest upustem.
Z 10% zniżki skorzystać może każdy kupujący bilet na minimum siedem dni przed planowaną podróżą. Osobom, które kupią bilet 15 dni lub wcześniej przed planowanym wyjazdem, przysługuje jeszcze większa bo 15% zniżka.

Ofertę promocyjną przewoźnika uzupełnia wprowadzone w marcu br. rozwiązanie zastępujące dotychczasowe rozróżnienie na bilet i miejscówkę. „Po prostu BILET” to bilet ze wskazaniem miejsca, zakodowany na jednym blankiecie. Dzięki temu, w sytuacji wyprzedania wszystkich miejsc siedzących, pasażer dowiaduje się o tym już na etapie zakupu biletu, co sprawia, że świadomie może wybrać sposób podróży, bądź zdecydować się na kolejny pociąg.

Co więcej system pojedynczych biletów umożliwia przewoźnikowi uzyskanie pełnej informacji o frekwencji na poszczególnych trasach. Przekłada się to na możliwość dostosowania liczby wagonów do realnego zapotrzebowania na miejsca, co zwiększa komfort podróży pasażerów.

Bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity można nabyć w regularnej sprzedaży w kasach, w Centrach Obsługi Klienta, w automatach biletowych na terenie całego kraju oraz poprzez Internet i tablety czy smartfony wyposażone w połączenie sieciowe. Nowością jest nowa forma biletu zakupionego drogą elektroniczną. Pasażer ma wybór pomiędzy tradycyjnym biletem drukowanym a QR kodem, który pokazuje podczas kontroli na ekranie urządzenia mobilnego.

Tabelę cen Biletu Relacyjnego można znaleźć na:
http://intercity.pl/pl/site/oferty-promocyjne/oferty-krajowe/bilet-relacyjny.html