Polskie Koleje Państwowe S.A. oraz PKP Intercity S.A. oświadczają, iż nie prowadzą kampanii informacyjnych w internecie zachęcających do inwestowania środków finansowych.

W ostatnich dniach w internecie, a w szczególności na portalach społecznościowych, pojawiły się reklamy zachęcające do inwestowania środków finansowych w projekty prowadzone przez PKP S.A. oraz PKP Intercity S.A. z wykorzystaniem wizerunków osób związanych ze spółką. Informujemy, iż niniejsze internetowe kampanie reklamowe nie są prowadzone przez spółki z Grupy PKP, a mają one na celu wyłudzenie środków finansowych, poprzez mechanizm wzbudzenia zaufania przy wykorzystaniu elementów identyfikacji wizualnej spółek Grupy PKP posiadających ugruntowaną pozycję na rynku oraz związanych z nią osób.

Spółki Grupy PKP podjęły już działania mające na celu ograniczenie, a w konsekwencji wyeliminowanie niniejszych praktyk. O niezgodnych z prawem aktywnościach zostały powiadomione również właściwe służby.

W ostatnich latach rośnie liczba przestępstw internetowych. Jak wynika z rocznego raportu z działalności CERT Polska, w ubiegłym roku zarejestrowano 10 420 incydentów cyberbezpieczeństwa, co stanowiło wzrost o 60,7 proc. w porównaniu do 2019 roku.