W związku z zamknięciem budynku dworca na potrzeby trwającej modernizacji obejmującej kompleksową przebudowie dworca Łódź Kaliska oraz placu przed dworcowego, do dyspozycji podróżnych został udostępniony całodobowy kontenerowy dworzec tymczasowy znajdujący się na placu przed dworcowym od strony ul. Bandurskiego w pobliżu tunelu prowadzącego do al. Unii Lubelskiej.
Dworzec tymczasowy dostosowany jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wyposażony jest w poczekalnię z kasami biletowymi, toalety oraz pokój opiekuna z dzieckiem.
W załączeniu schemat tymczasowej organizacji ruchu.
Adres: ul. Karolewska 55, 94-023 Łódź, Współrzędne 51.75742 19.43089
Godziny otwarcia dworca: całodobowo
Dworzec położony jest na zachód od centrum miasta, na osiedlu Polesie.
Do dworca Łódź Kaliska można dojechać komunikacją miejską MPK Łódź za pośrednictwem:
Autobusów bezpośrednio odjeżdżających z podjazdu przed dworcem linii : 52, 93, 97 , 6MUK – Linia autobusowa organizowana przez MUK Zgierz
Autobusów z przystankiem przy ul. Włókniarzy -Mickiewicza (Dw. Łódź Kaliska) linii: 65A,65B,80,86,99
Autobusów z przystankiem przy ul. Bandurskiego (Dw. Łódź Kaliska) linii: 80,86,99
Tramwajami z przystankiem przy ul. Włókniarzy linii: 8, 16
Tramwajami z przystankiem przy ul. Bandurskiego linii : 10, 12, 14, 18
Postój taxi znajduje się przed wejściem do budynku dworca, od strony al. Unii Lubelskiej lub też na terenie PKS-U od strony al. Włókniarzy
Łódzka Kolej Aglomeracyjna, czynna w godz. 07:00 - 18:00 - 7 dni w tygodniu.
POLREGIO - 1 kasa, która jest także kasą dopłat konduktorskich - sprawdź godziny otwarcia
Informacja kolejowa - brak
Brak skrytek bagażowych
Brak usług w budynku dworca. Najbliższy sklep przy wyjściu z tuneli pod peronami 4,5 na stronę al. Włókniarzy.
Bezpłatne; czynne : 7:00-18:00
Informacje dla osób z ograniczoną mobilnością
Zobacz jakie udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością zapewniamy na naszym dworcu.
Kontenerowy dworzec tymczasowy znajduje się w pobliżu tunelu prowadzącego do al. Unii Lubelskiej na placu przed dworcowym. Dworzec tymczasowy wyposażony jest w poczekalnię z kasami biletowymi oraz toalety. W celu zapewnienia wejścia na poziom przyziemia wykonano schody stalowe z barierką oraz rampę z poręczami po obydwóch stronach. Wszystkie pomieszczenia części ogólnodostępnej dworca zostały pozbawione barier architektonicznych oraz zapewnione jest bezkolizyjne poruszanie się po wnętrzu budynku.
W związku z modernizacją budynku dworca PKP Łódź Kaliska usługa asysty jest czasowo zawieszona.
Dojście do budynku dworca tymczasowego zostało wygrodzone z uwagi na trwające prace modernizacyjne w załączeniu schemat organizacji ruchu)
Pierwszy pomysł budowy dworca pojawił się w 1862 roku. Właśnie w tym okresie na terenach zaboru pruskiego został powołany do życia Komitet Budowy Kolei Żelaznych z Wrocławia do Warszawy, który wystąpił do władz cesarskich o zgodę na budowę linii. Bez skutku. Dopiero w 1898 roku, po 30 latach zabiegów najważniejszych urzędników Królestwa Polskiego, car Mikołaj II zaakceptował plany budowy linii Warszawa-Kalisz. Pierwszy pociąg wjechał na zaprojektowaną przez Czesława Domaniewskiego stację kolejową w 1902 roku. Stary budynek dworca funkcjonował do lat 80. XX wieku, a w 1982 roku został wyburzony. W 1994 ukończono budowę nowego obiektu, którego bryła nawiązuje do starego secesyjnego dworca. W najbliższy latach ten obsługujący w ciągu roku blisko 3 miliony pasażerów dworzec czeka przebudowa. Zgodnie z planami zakres prac remontowych obejmie m.in. przebudowę budynku od zewnątrz, holu głównego, poczekali i kas biletowych. Zostanie zainstalowany system dynamicznej informacji wizualnej a obiekt będzie w pełni dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych.
W wybranych miejscach na terenie dworca możliwość korzystania z bezpłatnej sieci Wi-Fi (nazwa sieci: _PKP_WIFI)