Komunikat z dnia 16.07.2021
Szanowni Państwo
Dyrekcja Oddziału Kolejowa Medycyna Pracy uprzejmie informuje, że siedziba Kolejowego Ośrodka Medycyny Pracy we Wrocławiu zostaje z dniem 19 lipca 2021 przeniesiona z ul. Paczkowskiej 26 do nowej siedziby zlokalizowanej przy ul. Joannitów 13.
W dniu 19 lipca 2021 r. Kolejowy Ośrodek Medycyny Pracy w tym Przychodnia Badań Profilaktycznych oraz Pracownia Psychologii Pracy rozpocznie pracę nowej lokalizacji we Wrocławiu, przy ul. Joannitów 13, wejście od ul. Suchej.
Dotychczasowe numery telefonów (między innymi 71 71754 16, 71 717 52 46, 71 717 14 37 ) oraz adresy mailowe
Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszych usług w nowej lokalizacji we Wrocławiu od dnia 20 lipca 2021.
Komunikat z dnia 01.02.2021
Szanowni Państwo,
PKP S.A. uprzejmie informuje, że w okresie stanu epidemii Kolejowa Medycyna Pracy przeprowadza badania profilaktyczne pracowników z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1842, z późn. zm.), zwanej dalej „Ustawą”.
Aktualnie wykonywane są badania osób ubiegających się o uzyskanie licencji maszynisty i świadectwa maszynisty, a także badania wstępne i kontrolne wynikające z przepisów Kodeksu pracy.
Od 1 lutego 2021 roku wykonywane będą również badania okresowe:
- osób ubiegających się o zachowanie ważności licencji i świadectwa maszynisty,
- pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych oraz zwrotniczych,
- funkcjonariuszy straży ochrony kolei.
Należy podkreślić, że w stanie epidemii badania profilaktyczne wykonywane są z zachowaniem wymagań sanitarno-epidemiologicznych oraz z zastosowaniem szczególnych rozwiązań i środków ostrożności w celu zapewnienia bezpieczeństwa badanych pracowników oraz służb medycznych; dodatkowe wymogi obejmują przede wszystkim konieczność zachowania wzmożonego reżimu sanitarnego, przeznaczenie odpowiednio zwiększonej ilości czasu na badanie jednostkowe, nakaz dokonywania pomiaru temperatury ciała osób zgłaszających się na badania, obowiązek wypełniania ankiet epidemiologicznych oraz ograniczenie liczby osób przebywających równocześnie w przychodni uwzględniające specyfikę danego obiektu.
W związku z powyższym:
- ilość przeprowadzanych w danej lokalizacji badań jest uzależniona od obowiązującego reżimu sanitarno-epidemiologicznego i może ulegać zmianom;
- na badania przyjmowane są jedynie osoby wcześniej umówione, mające zasłonięte usta i nos, po zdezynfekowaniu rąk, dokonanym pomiarze temperatury ciała oraz po prawidłowym wypełnieniu ankiety związanej z COVID-19. W czasie pobytu na terenie przychodni wymagane jest noszenie maseczki ochronnej na twarzy, zachowanie dystansu oraz stosowanie się do poleceń personelu medycznego.
PKP S.A. przypomina, że wyłącznie Pracodawcy – z uwzględnieniem specyficznych dla danego Pracodawcy potrzeb oraz zatrudnianych grup zawodowych – są uprawnieni do doboru oraz określania kolejności kierowanych na badania pracowników.
Kolejowa Medycyna Pracy w zakresie możliwości wynikających ze stosowania zwiększonego reżimu sanitarnego zapewnia wykonywanie uzgadnianych indywidualnie z Pracodawcami badań koordynowanych przez poszczególne Kolejowe Ośrodki Medycyny Pracy po wcześniejszym zgłoszeniu na badania za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) na niżej wskazane adresy:
Wykaz Kolejowych Ośrodków Medycyny Pracy, wraz z danymi kontaktowymi, dostępny jest pod adresem internetowym:
https://www.pkp.pl/pl/kontakt-z-pkpsa/kolejowa-medycyna-pracy
Należy podkreślić, że Ustawa w aktualnie obowiązującym brzmieniu umożliwia przeprowadzanie wskazanych powyżej badań nie nakładając jednocześnie na Pracodawców obowiązku żądania posiadania aktualnych badań profilaktycznych od pracowników ubiegających się o zachowanie ważności licencji i świadectwa maszynisty, zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych, zwrotniczych oraz funkcjonariuszy straży ochrony kolei; Ustawa przewiduje zachowanie ważności dotychczasowych badań przez okres 180 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, w zależności od tego, który z nich zostanie odwołany później.
Z poważaniem
Dyrektor Oddziału
Kolejowa Medycyna Pracy
Klaudia Niedźwiedzka
Lp | Nazwa projektu | Okres realizacji projektu | Całkowity koszt inwestycji w zł | Wartość dofinansowania z BP w zł |
1 | Przebudowa dworca kolejowego Kutno | 2010-2015 | 10 193 902,84 | 8 373 921,70 |
2 | Przebudowa dworca kolejowego Świebodzice | 2012-2015 | 2 888 510,82 | 1 745 377,31 |
3 | Przebudowa dworca kolejowego Piastów | 2013-2014 | 1 267 908,24 | 739 520,76 |
4 | Przebudowa dworca kolejowego Częstochowa Osobowa | 2014-2015 | 7 447 740,00 | 4 412 670,00 |
5 | Przebudowa dworca kolejowego Kędzierzyn Koźle |
2014-2015 | 11 780 530,59 | 5 000 000,00 |
6 | Przebudowa dworca kolejowego Kalisz | 2013-2015 | 7 443 840,31 | 4 536 531,59 |
7 | Przebudowa dworca kolejowego Piła Główna | 2014-2015 | 18 691 050,34 | 11 609 598,00 |
8 | Budowa dworca kolejowego Strzelce Krajeńskie Wschód | 2014-2015 | 3 970 584,53 | 2 929 289,46 |
9 | Budowa dworca kolejowego Ciechanów | 2015-2015 | 4 189 751,08 | 2 200 124,00 |
10 | Budowa dworca kolejowego Nasielsk | 2015-2015 | 5 356 337,31 | 2 997 524,00 |
11 | Budowa dworca kolejowego Mława | 2015-2015 | 3 556 147,19 | 2 674 493,00 |
12 | Przebudowa dworca kolejowego Katowice Ligota | 2014-2015 | 2 807 697,85 | 1 676 036,43 |
13 | Przebudowa dworca kolejowego Kraków Płaszów | 2015-2015 | 4 738 584,15 | 1 576 614,00 |
14 | Przebudowa dworca kolejowego Dębica | 2015-2016 | 6 307 729,09 | 3 622 528,82 |
15 | Modernizacja dworca kolejowego Puławy Miasto | 2015-2016 | 2 716 336,63 | 1 659 537,00 |
16 | Przebudowa dworca kolejowego Grodzisk Mazowiecki | 2014-2016 | 6 390 597,66 | 2 546 369,79 |
17 | Przebudowa dworca kolejowego Wieliczka | 2014-2016 | 6 065 008,92 | 5 026 679,39 |
18 | Przebudowa dworca kolejowego Inowrocław | 2013-2017 | 10 499 027,23 | 6 439 390,92 |
19 | Przebudowa dworca kolejowego Jarosław | 2015-2016 | 14 280 867,39 | 7 410 424,00 |
20 | Przebudowa dworca kolejowego Miechów | 2016-2017 | 4 330 728,92 | 1 882 516,36 |
21 | Przebudowa dworca kolejowego Żarów | 2017-2018 | 5 052 173,42 | 2 972 698,84 |
22 | Przebudowa dworca kolejowego Poznań Garbary | 2017-2018 | 4 227 083,01 | 1 742 021,00 |
23 | Przebudowa dworca kolejowego Poznań Zachodni | 2017-2018 | 7 314 894,28 | 2 846 225,36 |
24 | Przebudowa dworca kolejowego Strzelin | 2017-2018 | 9 833 592,86 | 5 685 783,39 |
25 | Przebudowa dworca kolejowego Jawor | 2017-2018 | 13 267 477,49 | 8 946 730,45 |
26 | Przebudowa dworca kolejowego Pruszków | 2016-2017 | 10 279 943,52 | 7 561 958,40 |
27 | Przebudowa dworca kolejowego Chojnów | 2017-2017 | 9 569 397,87 | 4 605 751,19 |
28 | Przebudowa dworca kolejowego Żagań | 2017-2019 | 16 879 278,15 | 13 837 632,23 |
29 | Przebudowa dworca kolejowego Olsztyn Zachodni | 2016-2017 | 3 561 472,43 | 2 229 962,63 |
30 | Przebudowa dworca kolejowego Zgorzelec Ujazd | 2018-2019 | 7 085 613,89 | 4 320 807,35 |
31 | Przebudowa dworca kolejowego Oświęcim | 2018-2020 | 13 314 042,61 | 7 865 936,37 |
32 | Przebudowa dworca kolejowego Kuźnica Białostocka | 2020-2021 | 14 440 209,37 | 11 162 281,84 |
33 | Przebudowa dworca kolejowego Kąty Wrocławskie | 2019-2021 | 14 473 536,16 | 13 657 228,72 |
34 | Przebudowa dworca kolejowego Smolec | 2019-2021 | 9 366 061,55 | 8 290 837,68 |
35 | Przebudowa dworca kolejowego Łuków | 2021-2022 | 19 497 476,14 | 18 039 064,92 |
36 | Przebudowa dworca kolejowego Toruń Wschodni | 2020-2022 | 7 187 700,69 | 5 290 866,48 |
37 | Przebudowa dworca kolejowego Rokiciny | 2020-2022 | 7 691 545,00 | 7 044 686,07 |
38 | Przebudowa dworca kolejowego Racibórz | 2021-2023 | 15 222 808,17 | 10 789 926,43 |
39 | Przebudowa dworca kolejowego Czechowice-Dziedzice | 2021-2023 | 28 035 276,73 | 19 069 595,23 |
40 | Przebudowa dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza | 2021-2023 | 16 059 912,35 | 10 906 286,48 |
41 | Przebudowa dworca kolejowego Suwałki | 2021-2022 | 6 015 527,99 | 4 301 704,07 |
42 | Przebudowa dworca kolejowego Szczecin Dąbie | 2021-2023 | 6 420 260,37 | 4 266 263,02 |
43 | Przebudowa dworca kolejowego Zbąszyń | 2020-2023 | 29 221 785,55 | 14 651 803,27 |
44 | Budowa dworca kolejowego Włocławek | 2021-2023 | 29 331 753,24 | 23 409 672,26 |
45 | Przebudowa dworca kolejowego Włoszczowa | 2021-2022 | 5 634 000,00 | 4 571 991,00 |
46 | Przebudowa dworca kolejowego Wejherowo | 2020-2022 | 6 530 000,00 | 4 379 018,00 |
47 | Przebudowa dworca kolejowego Szczytno | 2019-2020 | 16 468 431,73 | 5 712 697,37 |
48 | Przebudowa dworca kolejowego Skarżysko-Kamienna | 2019-2020 | 25 239 979,09 | 9 265 000,79 |
49 | Przebudowa dworca kolejowego Białystok | 2018-2020 | 37 714 414,42 | 4 091 183,41 |