Grupa PKP zdobyła wyróżnienie w konkursie „Etyczna firma”. Doceniono jej działania w zakresie promowania etycznych postaw we wszystkich spółkach oraz wzmacniania kultury organizacyjnej.

Grupa PKP zdobyła wyróżnienie w konkursie „Etyczna firma”. Doceniono jej działania w zakresie promowania etycznych postaw we wszystkich spółkach oraz wzmacniania kultury organizacyjnej.

Od niecałych trzech lat Grupa PKP przechodzi duże zmiany. Dzięki nim poprawia się nie tylko jakość świadczonych usług, ale także sposób zarządzania. Efekty tych działań dostrzegają już pasażerowie,
czego dowodzą wyniki badań satysfakcji klientów. Oprócz tak zwanych twardych kryteriów, o których świadczą konkretne liczby, bardzo duże znaczenie w nowym podejściu do zarządzania odgrywają takie czynniki, jak promowanie wśród pracowników wspólnych norm i wartości. Pozwoliło to na stworzenie nowoczesnej kultury organizacyjnej, której wcześniej przez wiele lat w Grupie PKP brakowało. Powstał Kodeks Etyki, a w poszczególnych spółkach działają rzecznicy etyki, do których mogą zwracać się pracownicy w razie zaobserwowania niepokojących sytuacji.

„Wprowadzenie Kodeksu Etycznego w Grupie PKP było koniecznością. Jesteśmy jednym
z największych pracodawców w kraju, a pracownicy rozproszeni są niemal po całej Polsce. Nie udałoby się nam stworzyć nowoczesnego, konkurencyjnego przedsiębiorstwa – a takim obecnie jest Grupa PKP – bez jasnego określenia wspólnych wartości i norm.” – mówi Jakub Karnowski – Prezes Grupy PKP.  „Chcemy także dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi firmami i pomagać im we wprowadzaniu
w życie etycznych standardów. Pod koniec ubiegłego roku zainicjowaliśmy współpracę kilku firm
 i instytucji w tym zakresie.” – dodaje.

Grupa PKP zainicjowała powołanie Koalicji Rzeczników Etyki. Jest to gremium działające na rzecz tworzenia kodeksów etycznych w polskich firmach i instytucjach.

Działalność na rzecz propagowania wartości etycznych, a także ich konsekwentne wprowadzanie
w życie były głównymi kryteriami w konkursie „Etyczna firma.”  Grupa PKP została wyróżniona
za "działania na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej na etyce i zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu.” Organizatorem konkursu jest redakcja „Pulsu Biznesu.”