Na tory wyjechały już cztery pierwsze składy Express InterCity Premium. Pasażerowie podróżują nowoczesnymi pociągami z Warszawy, Krakowa, Gdyni i Wrocławia. Składy dotrą do celu w rekordowo krótkich czasach.
Na tory wyjechały już cztery pierwsze składy Express InterCity Premium. Pasażerowie podróżują nowoczesnymi pociągami z Warszawy, Krakowa, Gdyni i Wrocławia. Składy dotrą do celu w rekordowo krótkich czasach.
Wczesne godziny poranne nie odstraszyły podróżnych. Frekwencja w pierwszych pociągach wynosi około 40%. Wśród pasażerów na trasie Warszawa-Kraków znaleźli się również reprezentanci Polski w saneczkarstwie.
Pociągi jadą zgodnie z rozkładem, punktualnie. Pendolino na trasie Kraków-Warszawa, na odcinku między Psarami a Włoszczową, osiągnęło prędkość 200km/h. Pierwszy raz w historii Polski pociąg w ruchu planowym pojechał z taką prędkością.
Pierwsi pasażerowie dojadą na stację Warszawa Centralna już o godz. 8.33. Wszystkie składy dotrą do celu w rekordowo krótkich czasach:
Warszawa – Gdańsk 2h58min
Warszawa – Wrocław 3h42min
Warszawa – Kraków 2h28min
Warszawa – Katowice 2h34min
Na pokładach EIC Premium pasażerowie wypili już blisko 300 darmowych kaw i 100 herbat. Pierwsi podróżni pojawiają się także w Warsie. Obsługa otrzymuje kolejne zamówienia na śniadania.
***
W trasę wyruszy dzisiaj w sumie 9 składów Express InterCity Premium. Pendolino połączą największe polskie miasta, oferując atrakcyjne czasy przejazdu oraz wyższy komfort podróży. To realna konkurencja dla samochodów, autobusów i samolotów.
Pendolino to oferta na każdą kieszeń. Ceny biletów na składy Express InterCity Premium zaczynają się od 49 zł, a następnie dostępne są wysokie zniżki sięgające 30%. Oferta rabatowa sprawia, że średnia cena biletu na Pendolino jest porównywalna z cenami na pociągi kategorii Express InterCity. Ponadto obowiązują ulgi ustawowe, zatem uczniowie i studenci mogą podróżować jeszcze taniej.
W pociągach Express InterCity Premium do dyspozycji podróżnych są ergonomiczne, rozkładane fotele, stoliki, lampki oraz gniazdka elektryczne przy każdym miejscu siedzącym. W korytarzach i na końcu przedziałów znajdują się specjalne stelaże na bagaż. W pociągu jest też miejsce na rowery. Elektroniczne wyświetlacze pokazują przebieg trasy. Dzięki specjalnej konstrukcji dachu oraz amortyzatorom w podwoziu w pociągu jest bardzo cicho. Składy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym niewidomych – miejsca zostały oznaczone alfabetem Braille’a.