Pierwszy pociąg Express InterCity Premium (Pendolino) punktualnie o godz. 6.05 wyruszył w trasę z Krakowa do Warszawy.

Pierwszy pociąg Express InterCity Premium (Pendolino) punktualnie o godz. 6.05 wyruszył w trasę z Krakowa do Warszawy. Do stolicy dotrze w rekordowym czasie 2h 28 minut. Na pokładzie podróżuje ponad 200 pasażerów, wśród nich ci, którzy kupili bilety w super cenie – 49 zł. Po krótkim postoju w Warszawie, pociąg ruszy w drogę do Trójmiasta i po niecałych 3h dotrze nad morze.

Wraz ze startem nowego rozkładu jazdy, na trasy wyruszy dzisiaj 9 składów Express InterCity Premium. Pendolino połączą największe polskie miasta, oferując atrakcyjne czasy przejazdu oraz wyższy komfort podróży. To realna konkurencja dla samochodów, autobusów i samolotów.

Pociągi Express InterCity Premium kursują między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Ale nie tylko mieszkańcy największych miast będą mogli na co dzień korzystać z nowoczesnych pociągów. Na trasie Warszawa – Katowice składy zatrzymują się także we Włoszczowie oraz Sosnowcu. Jadąc ze stolicy do Wrocławia - w Częstochowie i Opolu. A w drodze z Warszawy do Gdyni – w Iławie, Malborku, Tczewie, Gdańsku i Sopocie.

Czasy przejazdu:
Warszawa – Gdańsk    2h58min
Warszawa – Wrocław    3h42min
Warszawa – Kraków    2h28min
Warszawa – Katowice    2h34min

Pendolino to oferta na każdą kieszeń. Ceny biletów na składy Express InterCity Premium zaczynają się od 49 zł, a następnie dostępne są wysokie zniżki sięgające 30%. Oferta rabatowa sprawia, że średnia cena biletu na Pendolino jest porównywalna z cenami na pociągi kategorii Express InterCity. Ponadto obowiązują ulgi ustawowe, zatem uczniowie i studenci mogą podróżować jeszcze taniej.

W pociągach Express InterCity Premium do dyspozycji podróżnych są ergonomiczne, rozkładane fotele, stoliki, lampki oraz gniazdka elektryczne przy każdym miejscu siedzącym. W korytarzach i na końcu przedziałów znajdują się specjalne stelaże na bagaż. W pociągu jest też miejsce na rowery. Elektroniczne wyświetlacze pokazują przebieg trasy. Dzięki specjalnej konstrukcji dachu oraz amortyzatorom w podwoziu w pociągu jest bardzo cicho. Składy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym niewidomych – miejsca zostały oznaczone alfabetem Braille’a.

Podczas podróży wszyscy pasażerowie otrzymują poczęstunek wliczony w cenę biletu - ciepły lub zimny napój, a w pierwszej klasie również przekąskę. Na pokładzie pociągu znajduje się przestrzeń barowa prowadzona przez WARS. Od dzisiaj pasażerowie mogą spróbować nowych dań.