Sytuacja na torach ustabilizowała się. Jednak w związku z możliwością pogorszenia się warunków pogodowych wszystkie służby nadal pracują według specjalnych procedur.

Sytuacja na torach ustabilizowała się. Jednak w związku z możliwością pogorszenia się warunków pogodowych wszystkie służby nadal pracują według specjalnych procedur. Ekipy robocze monitorują miejsca nawiewania śniegu na tory. W razie potrzeby wysyłany jest dodatkowy sprzęt odśnieżający – pługi, odśnieżarki lub lokomotywy osłonowe. Opóźnionych powyżej 60 minut jest 1,5% pociągów. Szczególnym monitoringiem objęte zostały przejazdy grup udających się lub wracających z zimowego wypoczynku.

Drużyny konduktorskie obsługujące wszystkie pociągi PKP Intercity zobowiązane zostały do natychmiastowego  zgłaszania do centrum kryzysowego każdego przypadku opóźnienia czy awarii pociągu. Dzięki temu na bieżąco może być przygotowywana pomoc – ciepłe napoje, przekąski,  komunikacja zastępcza czy wsparcie techniczne.

PKP S.A. nadal udostępnia podróżnym całodobowo wszystkie czynne dworce kolejowe.  Na 40 dworcach pasażerom opóźnionych pociągów wydawane są ciepłe napoje. Na największych dworcach kolejowych działają dodatkowe punkty informacji. W całej Polsce kilkaset dodatkowych osób odpowiada za informowanie o aktualnej sytuacji pasażerów na dworcach. Nowe biura dworca służą pomocą 7 dni w tygodniu w godz. 7.00-21.00.

 
Aktualna sytuacja:

Do godziny 16:00 na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. znajdowało się w ruchu 402 pociągów pasażerskich. Jedynie 6 było opóźnionych na więcej niż 60 minut. Główną przyczyną utrudnień było uszkodzenie sieci trakcyjnej przez złamane drzewo w rejonie Wałbrzycha. Na trasie między Wałbrzychem Szczawienkiem a Świebodzicami, na czas usuwania przeszkody  uruchomiono autobusową komunikację zastępczą.  Ruch kolejowy na zablokowanym odcinku został przywrócony o godzinie 15:17.

W dyspozycji zarządcy infrastruktury cały czas utrzymywanych jest 20 lokomotyw osłonowych, 77 pociągów sieciowych oraz 176 zespołów do szybkiego usuwania awarii. Nad koordynacją prac nadal czuwa specjalny sztab.

 W związku z niekorzystnymi warunkami pogodowymi i występującymi miejscowo utrudnieniami w kursowaniu pociągów, PKP Intercity zdecydowało o przyjmowaniu zwrotów biletów od tych pasażerów, którzy zrezygnowali z podróży, bez jakichkolwiek potrąceń.

Rozwiązanie zostało wprowadzone aż do odwołania

 

 ***

Informacji dotyczących aktualnej sytuacji na sieci kolejowej można szukać na stronach internetowych: www.rozkład-pkp.pl, www.infopasażer.intercity.pl, www.plk-sa.pl oraz poprzez aplikacje mobilne: Bilkom (wszyscy przewoźnicy), IC Mobile Navigator (połączenia PKP Intercity),  Rozkład Kolejowy (wszyscy przewoźnicy).

 

Informacji dla mediów udzielają:

Informacja o dworcach:
Katarzyna Mazurkiewicz - Grupa PKP
tel.783 916 658
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informacja o pociągach:
Beata Czemerajda - PKP Intercity
tel.697 048 166
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informacja o infrastrukturze:
Mirosław Siemieniec - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel.694 480 239
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.