Spółka PKP S.A., jako właściciel i zarządca dworca w Elblągu, przeanalizowała zdarzenie, które miało miejsce 21 stycznia 2014r. i było związane z wyproszeniem jednego z pasażerów z terenu obiektu.

Spółka PKP S.A., jako właściciel i zarządca dworca w Elblągu, przeanalizowała zdarzenie, które miało miejsce 21 stycznia 2014r. i było związane z wyproszeniem jednego z pasażerów z terenu obiektu. Pracownicy firmy ochroniarskiej zachowali się niezgodnie z procedurami wynikającymi zarówno z umowy, jak i wewnętrznych regulacji PKP S.A. dotyczących obsługi podróżnych na dworcach należących do spółki.

Dlatego PKP S.A. podjęła natychmiastowe działania polegające na:

1. Wypowiedzeniu umowy firmie ochroniarskiej obsługującej dworzec w Elblągu
2. Przypomnieniu innym firmom ochroniarskim działającym na dworcach, o wymaganym przez PKP S.A. standardzie zachowania wobec pasażerów przez osoby chroniące obiekty dworcowe w celu wyeliminowania takich sytuacji w przyszłości.

Jednocześnie, spółka PKP S.A. pragnie przeprosić pasażera, który został wyproszony z dworca w Elblągu oraz wszystkie osoby, które poczuły się urażone zachowaniem ochroniarzy. Wszystkie nasze działania mają na celu przede wszystkim podniesienie komfortu podróżnych. Nie tolerujemy sytuacji, które godzą w ich poczucie bezpieczeństwa. Dołożymy wszelkich starań, aby w przyszłości  takie zdarzenia nie miały miejsca.

Zwróciliśmy się również do Policji z prośbą o umożliwienie kontaktu z pasażerem, w celu złożenia oficjalnych przeprosin.