Kolejny etap testowania Pendolino. Pociąg wyjedzie na linie kolejowe.

Kolejny etap testowania Pendolino. Pociąg wyjedzie na linie kolejowe. W środę, 30 października, pojedzie
do Konina, potem w rejon Nowego Sącza, Olsztyna i Góry Włodowskiej.
 
Testy Pendolino na torze doświadczalnym zakończone. Od środy, 30 października, rozpoczyna się sprawdzanie pociągu podczas jazdy na liniach kolejowych. Pociąg przejdzie trasę Warszawa – Konin – Warszawa. Natomiast od poniedziałku 4 listopada, będzie testowany w rejonie Grybowa i Olsztyna. W Grybowie, niedaleko Nowego Sącza będą sprawdzane możliwości pociągu na stromych podjazdach i zjazdach. Koło Olsztyna odbędą się testy w jeździe po łukach. Skład będzie badany m.in. pod kątem bezpieczeństwa przeciwpożarowego, pola widzenia szlaku oraz współpracy z systemami sterowania ruchem.

W drugiej połowie listopada proces homologacji zostanie przeniesiony na Centralną Magistralę Kolejową, najszybszą trasę kolejową w Polsce, łączącą Warszawę z Krakowem i Katowicami. Tam, na odcinku Góra Włodowska – Psary, skład będzie poddawany próbom prędkościowym. Przez cztery kolejne weekendy, zaczynając od 16 listopada, pociąg będzie rozpędzał się do prędkości powyżej 160 km/h aż do osiągnięcia
275 km/h. W badania zaangażowani są poza PKP IC, Alstomem i Instytutem Kolejnictwa, przedstawiciele zarządcy infrastruktury PKP PLK oraz PKP Energetyka. Sprawdzą jak pociąg kursujący z prędkością powyżej
200 km/h oddziałuje na infrastrukturę torową, system sterowania ruchem oraz zasilanie trakcji elektrycznej.

Zanim Pendolino zostanie dopuszczone do eksploatacji konieczne jest przeprowadzenie szeregu sprawdzianów. Zrealizowano już testy statyczne w fabryce we włoskim Savigilano oraz dynamiczne na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Tam były badane hamulce, pantograf, urządzenia bezpieczeństwa
oraz oddziaływanie na urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Do maja 2014 r. pociąg powinien uzyskać zezwolenie Urzędu Transportu  Kolejowego na eksploatację,  natomiast regularne kursowanie z północy
na południe kraju rozpocznie w grudniu 2014 r.

 

O EIC Premium
W maju 2011 r. PKP Intercity oraz Alstom podpisały umowę na dostawę nowoczesnych i komfortowych 20 składów zespołowych, budowę zaplecza technicznego na warszawskim Grochowie, gdzie zatrudnienie znajdzie ok. 15 osób oraz utrzymanie techniczne pociągów przez około 17 lat. Wartość samych składów to 400 mln euro. Więcej informacji na: www.eicpremium.intercity.pl