Wybranie właściwych torów kariery zawodowej to niełatwa sprawa dla wielu młodych ludzi, podobnie jak dla pasażerów pierwsza podróż pociągiem. Niepewność, zagubienie, dezorientacja – to uczucia, które towarzyszą w obu tych sytuacjach. Dlatego Fundacja Grupy PKP wsparła organizację kampanii edukacyjnej "Kolej na Młodych", której głównym celem była poprawa świadomości na temat tego, jak kierować swoim życiem zawodowym.
Głównym adresatem kampanii, którą zrealizowano z inicjatywy "Tygodnika Solidarność", portalu Tysol.pl i Krajowej Sekcji Młodych NSZZ "Solidarność", były osoby rozpoczynające swoją podróż po rynku pracy – uczniowie szkół średnich, studenci i ci, którzy niedawno podjęli aktywność zawodową. Dla wielu z nich jest to niezwykle poważna wyprawa, z którą wiąże się wiele trudnych pytań. Jest jednak miejsce, gdzie każdy, kto szuka pomocy, odnajdzie na nie odpowiedzi.
W ramach kampanii "Kolej na Młodych" powstało kompendium wiedzy, które pozwoli na szybkie odnalezienie się w meandrach rynku pracy. To właśnie w serwisie www.kolejnamlodych.pl można dowiedzieć się m.in., jak efektywnie wykorzystać swoje wykształcenie i kompetencje na rynku pracy, jak znaleźć dobrego pracodawcę i czym go do siebie przekonać, a także jakie prawa i obowiązki wiążą się z konkretnym rodzajem umowy.
By zachęcić do odwiedzenia witryny i zwrócić uwagę na tak istotny temat, jak świadomość związana z funkcjonowaniem rynku pracy, na kilkudziesięciu dworcach kolejowych w całej Polsce, jak również w prasie oraz internecie, pojawiły się specjalne plakaty i banery informacyjne. Było to możliwe dzięki Polskim Kolejom Państwowym S.A. – partnerowi strategicznemu kampanii.
– Projekt edukacyjny "Kolej na Młodych" okazał się ważnym uzupełnieniem debaty publicznej w wiedzę z zakresu świata pracy. Na co dzień media niezbyt chętnie podejmują sprawy związane z prawami pracownika czy niuansami pracowniczymi, a jeśli już, to z perspektywy pracodawcy. Również system oświaty w niewystarczającym stopniu przygotowuje młodzież do wejścia na rynek pracy. Przeprowadzenie kampanii na dworcach PKP było strzałem w dziesiątkę. Wierzmy, że dzięki akcji "Kolej na Młodych" świeżo zatrudnione osoby będą pracownikami bardziej świadomymi, umiejącymi dbać o własne warunki pracy, a co za tym idzie też efektywnymi, co będzie korzyścią również dla pracodawców – podkreśla Konrad Wernicki z "Tygodnika Solidarność", autor projektu.
Realizację inicjatywy wsparła Fundacja Grupy PKP. Katarzyna Kucharek, prezes zarządu, wskazuje, że inicjowanie oraz angażowanie się w projekty związane z edukacją są również istotną częścią działań podejmowanych przez Fundację Grupy PKP.
– Zdajemy sobie sprawę, jak ważną i przełomową decyzją w życiu każdej osoby wkraczającej w świat związany z rynkiem pracy, jest wybór kierunku, który będzie wytyczał ścieżkę kariery zawodowej. Zwłaszcza w obecnej sytuacji pandemicznej, gdy towarzyszy nam dodatkowe poczucie niepewności, wiąże się to z wieloma rozterkami i pytaniami. Dlatego każda inicjatywa, dzięki której można uzyskać pomoc oraz potrzebne informacje, w jasny i przystępny sposób zaznajamiające z tak skomplikowanym obszarem jak rynek pracy, jest warta tego, by ją wspierać – dodaje Katarzyna Kucharek.
Zapraszamy do odwiedzenia serwisu www.kolejnamlodych.pl. Sprawdźcie, co warto wiedzieć, by odbyć swoją zawodową podróż bezpiecznie i z dobrymi widokami na przyszłość.
Fundacja Grupy PKP