The scope of providing assistance to persons with reduced mobility at the station

PKP S.A. does not guarantee adaptation of the carrier's rolling stock to the needs of a person with reduced mobility. For this purpose, the interested passenger should report the need of travel assistance to the carrier a minimum of 48 hours before the planned trip, choosing one of the following ways:

  • telephone the carrier's helpline,
  • by electronic means to the e-mail address indicated by the carrier or via an application form (if the carrier provides the opportunity to be notified electronically).

Legal basis: Regulation No 1371/2007 of the European Parliament and Council of 23 October 2007 on rail passengers' rights and obligations.

A person with reduced mobility should arrive at the station within no less than 30 minutes before the planned departure of the train, in order to be able to safely reach the train.

The meeting place is the main hall of the station in the part marked with special information as a place of waiting for people with reduced mobility. The employees responsible for physical protection of the station assist a person with reduced mobility when moving around the station grounds, platforms, underground passages, footbridges and other communication routes where pedestrians are allowed to move (not only areas for official use) In the case of disembarking from the train, security staff wait for the passenger on the platform at which the train with the above-mentioned person stops.

Assistance of railway station security staff takes place from the passenger's waiting place to the train's door, or from the train’s door which is carrying the above-mentioned person to a marked place at the station or to the main exit from the station area. During the entry and exit to and from the train help and assistance is provided by the train’s crew.

Do you need help of the station staff? Search for the meeting point (after prior notification)

There is also a possibility to report the need of help only to move around the station by calling accordingly earlier to tel. 22 474 13 13 or by e-mail to: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. - within up to 30 minutes of accepting the application, the security staff at a given station will be ready to help a person in need. PKP S.A. reserves the right to not perform the service in the event of security staff implementing intervention activities. Some stations are also equipped with wheelchairs and the assistance service can be provided with their help. Stations where you can use the wheelchair assistance service have been underlined.

A short film that explains how assistance at the station works.

List of stations where help is provided *:

  1. Białystok
  2. Bielsko-Biała Główna
  3. Brzeg
  4. Bydgoszcz Główna
  5. Ciechanów
  6. Częstochowa
  7. Częstochowa Stradom
  8. Działdowo
  9. Elbląg
  10. Ełk
  11. Gdańsk Główny
  12. Gdynia Główna
  13. Gliwice
  14. Głogów
  15. Gorzów Wielkopolski
  16. Iława Główna
  17. Inowrocław
  18. Jarosław - W związku z modernizacją peronów dostęp dla osób poruszających się za pośrednictwem wózków inwalidzkich nie jest możliwy, sugerujemy korzystanie z najbliższych obiektów, które posiadają stosowne udogodnienia tj.: Przeworsk i Radymno. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13
  19. Jelenia Góra
  20. Kalisz
  21. Katowice  Na odcinku Katowice – Tarnowskie Góry, do/z przystanku Zastępczej Komunikacji Autobusowej, usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13
  22. Kielce Główne
  23. Kłodzko Główne
  24. Kołobrzeg
  25. Koszalin - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
  26. Kraków Główny
  27. Kutno
  28. Legnica
  29. Leszno
  30. Lublin Główny
  31. Lubliniec
  32. Łódź Kaliska - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
  33. Łódź Widzew
  34. Malbork
  35. Mińsk Mazowiecki - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
  36. Myszków
  37. Olsztyn Główny - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
  38. Opole Główne
  39. Ostrów Wielkopolski
  40. Piła Główna
  41. Piotrków Trybunalski
  42. Poznań Główny
  43. Przemyśl Główny
  44. Pszczyna
  45. Radom Główny
  46. Rybnik
  47. Rzeszów Główny - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13
  48. Siedlce
  49. Skarżysko-Kamienna
  50. Skierniewice - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
  51. Sławno
  52. Słupsk - Usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
  53. Sopot
  54. Sosnowiec Główny
  55. Stargard
  56. Szczecin Główny
  57. Świnoujście
  58. Tarnowskie Góry - Na odcinku Katowice – Tarnowskie Góry, do/z przystanku Zastępczej Komunikacji Autobusowej, usługa asysty czasowo zawieszona. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13
  59. Tarnów
  60. Tczew
  61. Wałbrzych Miasto
  62. Warszawa Centralna
  63. Warszawa Gdańska
  64. Warszawa Śródmieście
  65. Warszawa Wileńska
  66. Warszawa Wschodnia
  67. Warszawa Zachodnia - W związku z modernizacją stacji PKP Warszawa Zachodnia usługa asysty jest czasowo zawieszona. Zachęcamy podróżnych do korzystania z najbliższego dworca Warszawa Centralna im. Stanisława Moniuszki. W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr 22 474 13 13.
  68. Włocławek
  69. Wrocław Główny
  70. Zawiercie
  71. Zielona Góra Główna 

* - In the case of station renovation related to the necessity of its closure, the provision of assistance at the station may be suspended.