W Polsce żyje ponad 470 tys. osób niesłyszących, a język migowy ma odmienną od języka polskiego składnię i gramatykę. Osoby głuche mają trudności z jednoznacznym zrozumieniem słowa pisanego, dlatego w komunikacji z nimi nie wystarczy jedynie kartka i długopis. Wychodząc naprzeciw potrzebie poprawy komfortu podróżnych głuchych i słabosłyszących na dworcach, PKP S.A. umożliwia tłumaczenia języka migowego on-line. Jest to innowacyjne rozwiązanie, dzięki któremu osoby posługujące się językiem migowym mogą w łatwy sposób porozumieć się z obsługą dworca. Pracownicy stacjonarnych punktów obsługi klienta – InfoDworców, udzielą jej, po pokazaniu międzynarodowego znaku pomocy osobom głuchym.
Rozwiązanie to, jest dostępne od 13 grudnia 2015r.; aktualnie funkcjonuje na 10 dworcach. Z pomocy w języku migowym można korzystać codziennie, w godzinach pracy InfoDworców tj. pomiędzy 7.00 a 21.00.